Administratör sökes till Avantor!

Administratör sökes till Avantor!

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att bli en del av Avantors nordiska centrallager?
Trivs du i en administrativ roll med omväxlande arbetsuppgifter och har intresse för lagerhantering. Då är detta rätt tjänst för dig och du kan skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Avantor levererar produkter och tjänster till kunder inom bland annat life science, myndigheter samt hälso- och sjukvård och är en av de ledande globala leverantörerna på marknaden. Deras breda produktportfölj innehåller bland annat engångsartiklar så som handskar, men även mer avancerad utrustning samt kemikalier/farligt gods som används av laboratorium världen över.

Avantors nordiska centrallager ligger i Karlskoga men håller på att flytta till Örebro och kommer vara klar med flytten i september. Till det nya centrallagret i Örebro söker Avantor en administratör som har övergripande ansvar för att lagerhållningen görs på ett bra och effektivt sätt. Du tar dig an en självständig roll men ingår i ett team på 3 personer i blandande åldrar.

I rollen som administratör får du arbeta med varierande ärenden för att se till att lagerhållningen görs på ett bra och effektivt sätt. Du kommer arbeta med de nordiska länderna och bland annat bistå sälj så att företaget lever upp till kundernas förväntan. Du ser även till att VWR´s vision, mission och värderingar efterföljs.

Du erbjuds
- Ett spännande och mångsidigt uppdrag i en kreativ miljö
- Att bli en del av ett engagerat team som värdesätter god stämning på arbetsplatsen
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Se till att lagerhållningen sker på ett bra och effektivt sätt samt att inventeringen genomförs och dokumenteras korrekt
* Medverka vid behov av specialtransport
* Arbeta med tulldeklarationer till Norge
* Delta i förbättringsarbete
* Ansvara för dagliga stängningar i EOD (End of Day)
* Ansvarar för att efterleva instruktioner och funktionsbeskrivningar i verksamhetssystemet
* Säkerställa överensstämmelse med Verksamhetssystemte (IMS) och affärssystem
* Säkerställ överstämmelse med VWR:s strategi, politik och mål


VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasial utbildning
- Arbetserfarenhet från administration
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem och goda kunskaper i Excel
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då dessa språk används dagligen

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från lagerhållning/transport

För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som kan hålla högt tempo utan att tappa noggrannhet och är strukturerad med ett serviceinriktat förhållningssätt. Du kan arbeta självständigt men är även en god lagspelare som bidrar till en härlig stämning i gruppen. Under rekryteringsprocessen kommer du utvärderas på följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- God samarbetsförmåga
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Övrig information:
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, konsultuppdrag på sex månader med goda chanser till förlägning och även en överrekrytering med tiden
- Placering: Örebro
- Arbetstider: Vardagar 08.00 -16.45. På plats. Viss flexibilitet finns kopplat till arbetstiderna där ni i gruppen tillsammans kommer överens.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Avantor här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2023
  • Ansök senast: 15 september 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024