Administratör sökes till Båstadgruppen!

Administratör sökes till Båstadgruppen!

Arbetsbeskrivning

Båstad-Gruppen en av Nordens ledande leverantörer av arbetskläder, skydds- och yrkesskor, med försäljning via återförsäljare i hela Europa.

I mitten av 2000-talet etablerade Båstad-Gruppen ett eget varumärke, MONITOR inom både skyddsskor, yrkesskor och arbetskläder.

År 2019 förvärvades Sandryds Group AB. Därmed förstärkte Båstad-Gruppen sin position som en ledande leverantör till industri- och byggfackhandel. Sandryds har i Smila workwear och South West två mycket starka varumärken som passar perfekt tillsammans med Båstad-Gruppens befintliga erbjudande inom skydds- och yrkesskor

För mer information se www.bastadgruppen.com

Vi söker en självgående administratör för en central roll inom vårt kundserviceteam. Med fokus på problemlösning och samarbete med olika avdelningar kommer du att vara en nyckelspelare i vår strävan efter framsteg och effektivitet. Vi ser fram emot din ansökan!

OM FÖRETAGET:

Båstadgruppen är en av Nordens ledande leverantörer av arbetskläder, skydds- och yrkesskor, med försäljning via återförsäljare i hela Europa. I mitten av 2000-talet etablerade Båstadgruppen ett eget varumärke, MONITOR inom både skydds- och yrkesskor. År 2019 förvärvades Sandryds Group AB. År 2021 förvärvades TopSwede AB, samt under 2023 förvärvades Matterhorn Sverige AB och Guardio AB. Därmed förstärkte Båstadgruppen sin position som en ledande leverantör till industri- och byggfackhandel. Båstadgruppen har idag varumärkena Monitor, Smila workwear, South West, Top Swede, Matterhorn, Guardio och ATG som alla är starka varumärken som passar perfekt tillsammans i Båstadgruppens erbjudande inom skydds- och yrkesbranschen.

OM TJÄNSTEN:

Vi söker en engagerad administratör som kommer att spela en central roll i vårt kundserviceteam. Du kommer att arbeta nära olika avdelningar inom företaget - där du kommer att arbeta för att lösa problem, implementera förbättringar och föreslå innovativa idéer som syftar till att effektivisera företagets processer och framåtskridande!

Som administratör ansvarar du även för att övervaka, kontrollera och hantera dataöverföringar mellan olika affärssystem. Du kommer också arbeta med hantering av företagets artiklar mot flertalet olika kundportaler, där du kommer hantera prisändringar och övriga produktrelaterade ärenden.

Daglig användning av Excel kommer att utgöra en viktig del av din arbetsdag, där du kommer att hantera prisfiler och datafiler. Rollen innefattar även hantering av ordrar, hantering av inkommande samtal och mejl från kund.

Denna roll innebär att vara en central del av vår operationella verksamhet och vi ser fram emot att välkomna en självgående och analytisk medarbetare som delar vår passion för förbättring och framsteg.

VI SÖKER DIG:

Vi söker dig som är självgående och problemlösande. Du trivs i teammiljöer och är en lagspelare som aktivt bidrar till samarbete och gemensamma mål. Dessutom är du kundengagerad glad och positiv, och levererar alltid service över kundens förväntningar. Du tycker även om att lära dig nya saker och har inga problem med att rycka in och hjälpa till där det behövs. Du är skicklig på att lyssna och kommunicera, vilket underlättar förståelsen för kundens behov. Dessutom har du en grundläggande förståelse för affärsverksamhet och dess olika delar.

Vi ser även att du:
- Talar och skriver flytande på både svenska och engelska
- Har en god dator- och systemvana
-Har tidigare erfarenhet från ett/flera serviceyrken

Tidigare erfarenhet i Excel, WMS Astro och affärssystemet Microsoft Dynamics Business Central (BC) är meriterande för tjänsten.

PRAKTISK INFORMATION

Arbetsgivare: Workz
Uppdragsgivare: Båstadgruppen
Start: November (enligt överenskommelse)
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas
Placering: Fraktgatan 1, 262 73 Ängelholm
Arbetstider: Kontorstider (inom ramarna för 7-17)

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sida fullt ut i din utveckling.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad konsultchef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz!

ANSÖKAN

Vi genomför tester i vår rekryteringsprocess. Testet skickas till din mail direkt efter utförd intervju och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Se gärna filmen om vår rekryteringsprocess.

Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024