OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lideta Hälsovård är ett vårdbolag främst verksamt inom svensk Primärvård som grundades 2001. Vi delar upp verksamheten i områdena Barn-och kvinnosjukvård, Husläkarmottagning, Digital vård, Psykisk Hälsa och Företagshälsovård. Nordstjernan är huvudägare med den uttalade ambitionen att bygga en högkvalitativ aktör inom svensk hälso- och sjukvård. Vi har idag cirka 50 vårdenheter och omkring 300,000 listade patienter i fem regioner. I Lideta Hälsovård ingår också vårdkoncernen Mama Mia.
Mama Mia grundades 1988 och är idag Skandinaviens enskilt största bolag inom barn- och kvinnosjukvård med mottagningar i Stockholm och Skåne. Mama Mias verksamhet omfattar mödravård, gynekologi, preventivmedelsrådgivning, obstetriska ultraljud, barnavårdscentral samt barn-och ungdomsmedicinsk mottagning.
Lideta växer både genom förvärv av enskilda vårdenheter samt genom en kontinuerlig utökning av verksamheten på respektive ort. De senaste åren har företaget också investerat mycket i olika digitala initiativ med målet att öka tillgängligheten för Lidetas patienter.
Våra värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent beskriver oss som företag, vår personal, hur vi möter våra kunder, varandra och vår omvärld.
Är du vårdadministratör eller medicinsk sekreterare med stort kundfokus?
Känner du igen dig i våra värdeord Empati, Engagemang och Kompetens? Är du serviceminded, flexibel, självgående och prestigelös? Vill du vara med och utveckla vår nya mottagning inom vårdvalet för långvarig smärta och utmattningssyndrom?
Läs vidare!
Arbetsuppgifter
Vi har nu startat upp vår nya mottagning, Björkhagens Stress och Smärtrehab, inom vårdvalet för långvarig smärta och utmattningssyndrom. Vi behöver nu förstärka vårt team med en administratör.
I arbetet som administratör arbetar du med att lägga scheman, posthantering, skriva åtgärdskoder, sköta administration i EK samt andra administrativa uppgifter som uppstår på en nystartad mottagning. Det ingår inte journalskrivning i denna tjänst.
Hos oss arbetar du på mottagningen tillsammans med övriga i teamet som består av psykologer, fysioterapeuter, arbetsterapetuer/rehabkoordinator, läkare m fl
Din profil
Vi söker dig som är vårdadministratör alt medicinsk sekreterare med erfarenhet inom primärvård. Du ska ha god vana och goda kunskaper av Office-paketet samt vara mycket bekväm med de digitala IT-system som förekommer Region Stockholm såsom EK, Take Care m fl. Du ska ha kunskap i schemaläggning samt åtgärdskoder i Take Care.
För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en hög social kompetens, vara presigelös och hugga i där det behövs. Vidare är du är stabil, självgående och trivs i en dynamisk miljö på en mottagning där du kan vara med och utveckla verksamheten tillsammans med det övriga teamet. Du är duktig på att prioritera och har en mycket god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning och ansökan:
Tillsvidareanställning ca 75% eller enligt överenskommelse. Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse.
Du rapporterar till mottagningens verksamhetschef Ann Swedberg
Om du har frågor kring tjänsten och rekryteringen är du välkommen att kontakta: Anders Pramborn, anders.pramborn@lideta.se alt mobil 070-960 38 87.
Om mottagningen
Björkhagens Stress och Smärtrehab ligger i naturnära lokaler i Björkhagen, nära tunnelbanan. I samma hus ligger även Lidetas mottagning Björkhagens Husläkarmottagning och vårt BVC, Mama Mia Björkhagen BVC.
Våra värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent beskriver oss som företag, vår personal, hur vi möter våra kunder, varandra och vår omvärld.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Aarenstrup
0709-705185
Kamilla Hagel
08-506 490 52
Kamilla Hagel
Regionchef Lideta Stockholm Kristine Forssell
073 504 42 06
Verksamhetschef Järna Vårdcentral Britt Tygesén
070-351 01 20
Regionchef Victoria Jakobsson
Verksamhetschef Ingemar Gustafsson
07235401068
Regionchef Lideta Mälardalen Tony Borg
Verksamhetschef Ingemar Gustafsson
Biträdande Verksamhetschef Ulrika Hansson
070-699 63 80