Administratör sökes till Familjens Jurist i Göteborg!

Administratör sökes till Familjens Jurist i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Mitt i centrala Göteborg intill Heden, finner du ett av Familjens Jurists flera kontor. Till detta centrala kontor och till kontoret i Kungsbacka, där trivsel och välmående är fokus bland medarbetarna, söker vi nu en administratör på heltid för ett långsiktigt uppdrag. Intressant? Läs vidare nedan och sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Kanske har du tidigare arbetat med administration och service, kanske är du något mer ny på arbetsmarknaden men har en naturlig fallenhet för just detta. Vi söker dig som är initiativtagande, trivs i att ta ansvar och är rak och tydlig i din kommunikation.

Familjens Jurist arbetar med humanjuridik och har flertalet kontor i hela Sverige varav ett i Göteborg och ett i Kungsbacka. Nu söker Familjens Jurist en administratör på heltid för ett långsiktigt uppdrag. Detta är en central roll för att verksamheten ska fungera. Läs mer om Familjens Jurist och kontoren dit vi söker tillökning här. På dessa kontor arbetar jurister och administratörer i täta samarbeten och det är en självklarhet att man hjälps åt där det behövs för en jämn arbetsfördelning.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Academic Work med uppdrag som administratör hos Familjens Jurist. Inledningsvis skrivs det avtal på sex månader. Det finns ett långsiktigt behov för tjänsten och därmed en god chans till förlängning om samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds




* Ett långsiktigt uppdrag där du blir del av en familjär arbetsplats med låga sjuktal - där hälsa, välmående och balans ses som viktigt.
* En arbetsplats med högt i tak och där cheferna Ann-Charlotte & Martina förespråkar frihet under ansvar.
* Att tillsammans med dina kollegor delta i Blodomloppet, ett lopp vars syfte är att uppmärksamma den livsviktiga blodgivningen och främja en hälsosam livsstil.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer tillsammans med dina kollegor ansvara för administrativa arbetsuppgifter främst kopplat till bouppteckningar och i arbetet med att förvalta dödsbon.

Exempel på arbetsuppgifter:


* Bearbeta och skicka handlingar till Skatteverket.
* Hantera och skicka brev samt fullmakter.
* Arkivering.
* Hantera uppsägningar av försäkringar och dylikt.
* Arbeta med mail och telefon som främsta arbetsredskap. Kontakt med bland annat bank och myndigheter.


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett års arbetslivserfarenhet från en serviceinriktad och/eller administrativ tjänst, där dator, mail och telefon varit centrala arbetsredskap.
- Har en avslutad gymnasial utbildning.
- Har goda kunskaper och vana av att arbeta i MS Office-paketet.
- Är obehindrad i svenska i både tal och skrift då detta krävs i det dagliga arbetet.

Det är meriterande om du:

#


* Arbetat i en tjänst med liknande eller samma typ av arbetsuppgifter.
* Är kunnig i fler språk utöver svenska.


Som person är du:

#


* Självgående
* Orädd
* Samarbetsvillig
* Noggrann och strukturerad


#

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse, omgående.
* Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet till flex. Långsiktigt.
* Placering. Göteborg, Heden, Storgatan 53. Kungsbacka, Västergatan 27 A.




Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Familjens Jurist har kontor i Göteborg på Storgatan 53 och i Kungsbacka på Västergatan 27 A. Medarbetarna på de här kontoren har tillsammans en mycket stor kunskap och gedigen erfarenhet av familjejuridik i alla dess förgreningar. Vi hjälper våra klienter med all upptänklig juridik, förvaltar dödsbon och förrättar bouppteckningar. Vi biträder dig även i vårdnadsmål och arvstvister, upprättar testamenten och planerar generationsskiften.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 december 2022
  • Ansök senast: 24 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


27 december 2024