OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års arbetslivserfarenhet inom administration och letar efter en tjänst innehållandes mycket dokumentation? Passar det dig perfekt med ett kortare uppdrag under några månaders tid? Då kan det vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Perido söker nu en Administratör för vår kunds räkning, en svensk statlig förvaltningsmyndighet som lyder under Finansdepartementet. De är regeringens stabsmyndighet för utredning, utvärdering och uppföljning av statlig och statligt finansierad verksamhet. Arbetet kommer att utföras på myndighetens kontor i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Myndigheten gör utvärderingar och utredningar inom olika politikområden på uppdrag av regeringen vilket ofta utmynnar i rapporter. Som Administratör blir du huvudansvarig för hanteringen av rapporter och remisser. Arbetsuppgifterna kretsar kring följande:
Redigera och förbereda rapporter för publicering och tryckning
Förse rapporterna med rätt layout och format
Skapa kompletterande dokument och färdigställa slutliga filer för tryck och publicering
Hantera remissvar och sätta dessa i rätt mallar
Bistå i arbetet med att säkerställa att rapporterna följer kraven på tillgänglighetsanpassning
Expediera rapporter och remisser till uppdragsgivaren i rätt tid
Arbeta med administration i samband med möten och seminarier, inklusive att vara konferensansvarig vid seminarier och beställa catering
Utföra chefsstöd, inklusive att ta mötesanteckningar, göra mötesbokningar och hantera övriga förberedelser före, under och efter gemensamma möten
Dina egenskaper
För att lyckas i din roll är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, har förmågan att arbeta självständigt samt driver ditt arbete framåt. Du ska också vara kommunikativt lagd och ha en god samarbetsförmåga och vara serviceminded. Utöver dessa egenskaper ser vi slutligen att du har god organisatorisk förmåga samt att du med god struktur hanterar dokumentation med respekt för deadlines.
Låter detta som tjänsten för dig? Du är varmt välkommen med att ansöka redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst tre års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Mycket goda kunskaper i MS Office
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag via Perido till 2023-04-30. Start 2023-01-10.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33661 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.