OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Funktion Akut har sjukhusövergripande ansvar för akutsjukvården på Karolinska Universitetssjukhuset med verksamheter i både Solna och i Huddinge. Vårt fokus ligger på diagnostisering, behandling och stabilisering av akut insjuknade eller akut försämrade patienter.
Vi arbetar aktivt och strukturerat mot att nå linjelösa akutmottagningar inom något år, baserat på akutsjukvårdsspecialister inom medicin och omvårdnad, genom nära samarbete med andra specialiteter för att ge patienterna på akutmottagningarna bästa möjliga vård.
Förutom akutmottagningar har vi akutvårdsavdelningar och intermediärvårdsavdelningar för att kunna möta olika behov av vårdnivå och behandlingsintensitet. Multidisciplinärt teamarbete präglar våra arbetssätt och konstruktivt nytänkande är vårt signum för att skapa en attraktiv arbetsplats för alla som utmanas av att arbeta med akuta och ofta oklara sjukdomstillstånd. Inspirerade av Magnetmodellen erbjuder vi karriärvägar inom sjukhusets tredelade uppdrag; vård, forskning och utbildning.
Trivs du med varierande arbetsuppgifter inom personaladministration och service? Kom och jobba med oss!
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö och ett viktigt uppdrag på vår arbetsplats som läkaradministratör.
Det finns goda möjligheter att sätta sin egen prägel på arbetet och att införa olika förbättringsförslag och åtgärder.
Funktionsområde akut i Solna består för närvarande av tre akutvårdsavdelningar samt vuxen akutmottagning. Från första maj stängs vuxenakuten och ersätts av intensivakuten. I oktober 2018 flyttar vi till fina och nya lokaler på NKS (Nya Karolinska sjukhuset).
Du kommer att arbeta i en hög akademisk miljö. Vi har inom funktionsområdet cirka 100 anställda läkare: specialister, ST-läkare, underläkare samt AT-läkare. Vi bedriver forskning, utbildning och arbetar kontinuerligt med förbättringsarbete/processarbete.
Om tjänsten
Du ansvara för all administration för läkare på Funktionsområde Akut Solna.
Exempel på några arbetsuppgifter
· Sköta lönegrundande administration (inklusive tjänstgöringsintyg, entledigande med mera) och tidsrapportering i Heroma för samtliga läkare
· Ha kontroll över jour- och semestersaldon samt vilotider enligt ATL, sjukskrivningar, långtidsfrånvaro och anställningar, det vill säga hålla respektive chef löpande informerad
· Tillsätta schema- och sjukluckor samt ombesörja passbyten enligt gällande rutin
· Ta fram underlag till läkarchefer för planering av personalstyrka
· Vara läkarnas första kontaktperson gällande arbetstider, schema och funktionsområdets rutiner
· Vara lokal EK-administratör, administrera läkarnas EK-poster
· Ansvara för att nyanställda läkare förses med e-tjänstekort, passerkort, nycklar, koder, skåp och postfack
· Uppdatera Medinet (läkarnas schemaverktyg )samt bemanningsverktyg
Vi söker
Vi söker dig som har stort intresse för administrativt arbete, är strukturerad och har lätt för att organisera. Du kommer att ha daglig kontakt med läkarcheferna. Du kan arbeta självständigt och strukturerat.
Som person är du stabil och stresstålig och har erkänt god samarbetsförmåga och servicekänsla.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen. Du har arbetat som vårdadministratör tidigare och erfarenhet av Heroma är ett krav. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av arbete i vårdmiljö.
Vi ser också att du har goda kunskaper i Excel, ATL, föräldraledighetslagen, semesterlagen och intresse av att arbeta i olika IT-system med god datorvana.
Tidigare arbete som läkaradministratör är starkt meriterande.