Administratör sökes till handläggande myndighet - Östersund

Administratör sökes till handläggande myndighet - Östersund

Arbetsbeskrivning

Har du minst ett års erfarenhet av en administrativ tjänst? Har du också tidigare erfarenhet av diarieföring med tillhörande system? Ser du dig som en noggrann och strukturerad person som trivs med att arbeta serviceinriktat och efter tydliga återkommande arbetsuppgifter? Då har vi en intressant tjänst att erbjuda!
Om tjänsten
Vi letar efter serviceinriktade administratörer till vår kund, en myndighet som har i uppdrag att handlägga och granska inkomna ansökningar från företag angående ekonomiskt stöd med anledning av rådande pandemi. Tjänsten är placerad i Östersund.
Dina arbetsuppgifter
Myndigheten arbetar öppet och transparent och ser nu ett ökat behov av administrativa resurser som tillgodoser detta för allmänhet och medier. Uppdragets fokus kommer att ligga på utlämnande och diarieföring av handlingar. Dessa arbetsuppgifter kan du förvänta dig av tjänsten:
Sköta administrativa rutiner
Planera och samordna
Arbeta utifrån fastlagda rutiner
Vara ett operativt stöd för verksamheten
Formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
Assistera och ge service till en eller flera personer (exempelvis en chef eller en avdelning)
Hantera många kontakter med anställda och allmänhet
Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
Göra kalenderbokningar, mötesbokningar
Utföra reseplanering

Dina egenskaper
Vi tror att du som söker denna tjänst värdesätter struktur och noggrannhet i ditt dagliga arbete. Egenskaper som kommunikativ, positiv och servicemedveten stämmer in på dig som person och du har både god förmåga att samarbeta och att utföra självständigt arbete. Din prestigelöshet och förmåga att snabbt kunna omprioritera bland arbetsuppgifter är också viktiga egenskaper som kan tillskrivas dig. Till sist tror vi att du är bekväm med att arbeta på distans.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Erfarenhet från diarieföring (till exempel Public 360)
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-12-31 med chans till förlängning. Tillträde 2021-07-26.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32431 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2021
  • Ansök senast: 8 juli 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024