OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att jobba administrativt och vill du ha ett spännande konsultuppdrag? Vi söker dig som är driven, positiv och som trivs med att arbeta administrativt och effektivt. Här erbjuds du möjligheten att bli en del av Hyresgästföreningen på ett kortare uppdrag!
OM TJÄNSTEN
Hyresgästföreningen är en av Sveriges största folkrörelser. De organiserar hyresgäster och kämpar tillsammans för allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad.
Vi letar nu efter en självgående, noggrann och ansvarstagande administratör som ska stötta teamet på Hyresgästföreningen. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att sköta administration i datasystem, stötta förtroendemannaorganisationer, arkivering och andra administrativa uppgifter. Detta är ett heltidsuppdrag, som förväntas pågå till årsskiftet. Vi kan ej garantera en längre uppdragstid i dagsläget.
Du välkomnas in i en trevlig arbetsplats belägen i Globen-området i Stockholm och dina arbetstider sträcker sig mellan kl. 08.00-17.00. Vi ser gärna att du bidrar med positiv energi och att du delar egna tankar och idéer för att effektivisera processer. Sök rollen idag då vi tillämpar löpande urval!
Du erbjuds
- Ett roligt sommarjobb där du får ta mycket ansvar och där egna idéer och förslag välkomnas
- En engagerad konsultchef som kommer att stötta dig i din karriär
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Utveckla och förbättra det administrativa stödet till folkrörelsen genom att erbjuda ett enhetligt, lättillgängligt och effektivt stöd
* Ansvara för att uppdatera och publicera information i alla relevanta kanaler för att säkerställa att aktuella uppgifter alltid finns tillgängliga för föreningarna
* Samla in och registrera uppgifter från förtroendevalda samt kontinuerligt uppdatera CRM-systemet
* Ta fram underlag och sköta kontakten med LH, föreningar och bolag avseende fritidsmedel och äskningar
* Sköta utskick och utformning av brev, affischer, foldrar m.m. för LH och föreningar
* Ansvara för regional samordning av årsmötesutskick, bomötesutskick och kassörsutskick
* Ta emot samtal från förtroendevalda medlemmar och hyresgäster
* Kontera föreningarnas fakturor, sköta arkivering och dokumentation
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning
- Har mellan 2–3 års arbetslivserfarenhet från en administrativ roll
- Tidigare arbetat med arkivering, fakturering och dokumenthantering
- Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
- Är van att arbeta i Office-paketet
Det är meriterande om du har
- Tidigare arbetat i Dynamics eller OneFlow
- Arbetat för att utveckla och förbättra administrativa processer och rutiner
- Erfarenhet av arbete inom ideell verksamhet eller med stöd till förtroendemannaorganisationer
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad och noggrann
- Självgående och ansvarstagande
- Team-player och driven
Vår rekryteringsprocess
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer HÄR
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231