OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en stjärna på administration som alltid arbetar med god struktur, ordning och reda? Nu söker vi dig som är på jakt efter en deltidssysselsättning och som lockas av att arbeta på myndighet. Läs vidare!
Om tjänsten
Administration är ett av Peridos största arbetsområden och vi ser ett stort framtida behov av administratörer hos myndigheter och offentliga verksamheter i Stockholmsregionen. Om du är tillgänglig omgående eller inom närtid samt lockas av att ta dig an ett spännande deltidsuppdrag inom administration så är du varmt välkommen med att skicka in en ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som administratör kommer du att arbeta med ett brett spann av administrativa uppgifter. Rollen innebär ofta många kontaktytor och därför kommer din servicesida att få stort utrymme. Exakta arbetsuppgifter kan variera, men detta är några som kommer bli aktuella:
Sköta administrativa rutiner
Planera och samordna
Vara ett operativt stöd för verksamheten
Formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
Assistera och ge service till en eller flera personer (exempelvis en chef eller en avdelning)
Hantera kontakter med anställda och allmänhet
Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
Göra kalender- & mötesbokningar
Utföra reseplanering
Dina egenskaper
Vi söker dig som är flexibel och har ett positivt förhållningssätt till allt du tar dig an. Du utför arbetsuppgifterna med god struktur och noggrannhet samt är mån om att ge den bästa servicen. Du trivs som bäst när tempot är högt. Med god prioriteringsförmåga kan du bedöma vad som behöver göras först och du ser alltid till att det du levererar håller god kvalité. Slutligen är vi övertygade om att du som kommer lyckas i rollen besitter en god pedagogisk förmåga, är social och trygg i dig själv.
Om du känner att detta kan vara något för dig så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska
Plus i kanten:
Tidigare erfarenhet av arbete inom administration
Omfattning och tillträde
Deltid, vid behov. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32444 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Peridokonsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.
#jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.