OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ITS Logistikpartner grundades år 1985 och var då ett enmansbolag som ägnade sig åt att göra tulldeklarationer åt kunds räkning. Vi ägnar oss fortfarande åt tullservice och har etablerat förtroende på marknaden. Med åren har vi utvecklats till en fullserviceaktör och erbjuder idag helhetslösningar inom logistik. Vi är idag cirka 100 anställda som jobbar inom lager, montering & ompackning, distribution, dokumentation, godshantering och tullservice.
Vårt kundlöfte - ”Kvalitetssäkring och kundernas behov har alltid högsta prioritet.”
Om tjänsten
Som administratör hos oss arbetar du självständigt med handläggning av olika ärenden för din egna kundbas. Till din hjälp har du tre nära kollegor som ser till att du får intern upplärning. Tjänsten innehåller mestadels allmänna administrativa arbetsuppgifter kopplat till lager och orderbehandling men till viss del även tullhantering. Du får arbeta i en miljö som präglas av ett varierande arbetstempo och mångsidiga arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifter
Ansvara för dokumentation gällande inkommande sändningar och transiteringar
Orderläggning och enklare fakturahantering
Löpande kontakt med chaufförer, myndigheter, kunder och kollegor via telefon och mejl
Transportplanering – bokning av gods som ska skickas samt ordna fraktsedlar
Sköta underlag för inleverans, inventering och containerflöde
Rapportera avvikelser/felrapportering
Skapa tulldeklarationer med tillhörande dokumentation för import och export
Säkerställa korrekt tull och moms
Vem är Du?
Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och lösningsorienterad. Du ser vad som behöver prioriteras och har förmågan att självständigt organisera och planera ditt arbete. Det är många ärenden som hanteras parallellt så du behöver vara flexibel och kunna hantera snabba förändringar. Du kommer att arbeta med både interna och externa kontaktytor som ställer höga krav på god kommunikation, samarbetsvillighet och hög servicekänsla. Du har en positiv inställning och sätter stolthet i att lösa varje kunds unika behov på ett professionellt, trevligt och korrekt sätt. Vi ser också att du har god förmåga att snabbt sätta dig in i gällande processer och att du använder olika datasystem obehindrat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med administration, gärna i liknande miljö. Eftersom du kommer arbeta med kundkontakter från hela Europa ser vi att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Du kommer dagligen att arbeta i CIS Tull och Pyramid så vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att jobba i dessa system samt att du känner dig bekväm med telefon och dator som främsta arbetsverktyg.
Tjänsten är ett vikariat på heltid som är planerad att sträcka sig fram till 31 december 2021.
Låter det här intressant? Skicka då in ditt CV tillsammans med ansökan till ansokan@itslogistik.se senast 21 februari. Urval sker löpande.
Vid övriga frågor är du välkommen att kontakta Anna Svedberg på telefon 0582–88451.