OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en arbetsmiljö där du får vara spindeln i nätet?
Just nu söker vi på Lernia Bemanning en engagerad administratör för kunds räkning som ”brinner för service och som får saker att hända”.
Matchar du beskrivningen så finns det ett spännande jobb för dig i ett härligt team på ett väletablerat och innovativt företag som aldrig slutar växa!
Arbetsbeskrivning
Du erbjuds en bred roll inom administration samt produktion- och lagerplanering. I rollen ansvarar du för all in- och utleverans och kommer därför ha många kontaktytor både internt såväl som med externa kunder, leverantörer samt myndigheter. I ditt dagliga arbete ingår administrativa arbetsuppgifter så som hantering av ordrar, transportbokning, fakturering samt kontering och uppföljning av leveranser.
Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller en gedigen erfarenhet av administration. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, goda kunskaper i Office-paketet och god datorvana. Det är viktigt att du har en prestigelös inställning till ditt arbete och kan skifta fokus när det behövs. Initiativförmåga och viljan att göra det lilla extra är också viktiga egenskaper för att lyckas och trivas i rollen.
Om uppdraget
Befattning: administratör
Typ av uppdrag: heltid
Antal tjänster som ska tillsättas: 1
Placeringsort: Åstorp
Arbetstid: dagtid 7-16 (flextid)
Typ av anställning: tillsvidare
Tillsättning: enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: den 27 juli 2022
Lön: enligt kollektivavtal
Arbetsuppgifter
I rollen ingår:
• att vara avdelningens "spindeln i nätet" och ansvara för in- och utleveranser
• att ansvara för att lager är uppdaterat i systemet
• orderhantering
• viss produktionsplanering
• hantera transportbokningar
• att aktivt arbeta med arbetsmiljöfrågor
• plockplanering och kontroll
• legofakturering
Kvalifikationer
Krav
• relevant utbildning och/eller erfarenhet av administration
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• goda kunskaper i Office-paketet
• god datorvana
• god systemvana
Meriterande
• erfarenhet av liknande administrativt arbete
• körkort och tillgång till bil
Kompetenser och egenskaper
Mot bakgrund av rollens arbetsuppgifter är det viktigt att du:
• har en prestigelös inställning till sitt arbete
• ser vad som behöver göras
• kan ta egna initiativ
• har en ambitiös inställning till arbetet
• har ett effektivt arbetssätt
• utför sitt arbete med stor noggrannhet
Kontaktuppgifter och ansökan
För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Debora Gröhn via e-post: debora.grohn@lernia.se om du har några frågor eller funderingar. Sista ansökningsdag är den 27 juli 2022 men intervjuer sker löpande tills vi hittar rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Välkommen med din ansökan!
Rekryteringsprocessen består av
• Telefonintervju
• Referenstagning
• Urvalsfrågor
• Intervju på plats hos rekryterande företag
Om kunden
Väletablerat och framgångsrikt företag inom förnybar råvara (skogsindustri)
Lernia är vägen framåt
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. 2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på [www.lernia.se](https://www.lernia.se/).
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson