OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst ett års erfarenhet av brett administrativt arbete och tycker om ett arbete där du får ha många kontaktytor? Trivs du bra i en roll där du får stötta dina kollegors arbete? Då kan detta vara det perfekta uppdraget för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Administratör till vår kund, en myndighet som är verksam inom utbildning. Tjänsten är placerad på myndighetens kontor i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Administratör kommer du att fungera som administrativt stöd, och assistera och ge service till enskilda personer och emellanåt hela avdelningar. Du kommer att arbeta utifrån fastlagda rutiner och kommer bland annat att besvara mail från studenter och verksamheter och bevaka funktionsbrevlådan. Arbetsuppgifterna kan komma att variera beroende på dina erfarenheter och kompetenser.
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
sköta administrativa rutiner
planera och samordna
vara ett operativt stöd för verksamheten
formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
hantera många kontakter med anställda och allmänhet
göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
utföra reseplanering
Dina egenskaper
Den vi söker är en självgående, snabblärd och nyfiken person med en stark administrativ ådra. För att lyckas i uppdraget behöver du kunna arbeta strukturerat, noggrant och snabbt kunna sätta in dig i nya rutiner och system. Vi tror att du som person har höga ambitioner och god arbetsmoral. Vi hoppas självklart också att du vill vara med och bidra till en positiv energi i ditt team!
Är det dig som vi söker efter?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Meriterande:
Erfarenhet och kunskap av systemet klipp
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 3 månader. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33657 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.