Administratör sökes till ledande storbank i Göteborg

Administratör sökes till ledande storbank i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren administratör som är van vid att ha många bollar i luften och kan prioritera dina arbetsuppgifter utan att tappa detaljfokus? Låter det intressant att få in foten på en av Sveriges största banker i en roll där du fyller en värdefull och uppskattad funktion? Läs vidare för att ta reda på mer och skicka in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
På Perido söker vi nu en administratör till avdelningen Trade Finance hos vår kund, en ledande storbank med kontor och filialer över hela världen. Denna tjänst är placerad i Göteborg och arbetet sköts inledningsvis på kontoret under upplärning och varvas sedan med arbete hemifrån med hänsyn till pandemin i den mån det går.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att bli del av ett team på Trade Finance- avdelningen som jobbar med bankgarantier, i dagsläget är dom nio handläggare. Din arbetsuppgift kommer primärt vara att förbereda för utställandet av garantier vilket innebär att arbeta med dokumentation (så som att ladda upp nya ansökningar, kontrollera dokumentkrav och kundlimiter) och hantera ärendena innan en handläggare tar över. Du kommunicerar via e-post och telefon, både internt i organisationen och externt med bankens kunder. Beroende på inflöde av arbete så kan du bli ombedd att hjälpa till med andra administrativa uppgifter.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har ett eller ett par års erfarenhet från administrativt arbete och är en noggrann och ordningsam person som förmodligen har tidigare erfarenhet av att hantera viktiga dokument.
Vi ser att du är stresstålig, orädd och värdesätter en snabb leverans. Du behöver kunna prioritera ditt arbete, utan att för den sakens skull tappa detaljfokus och du kan hantera stunder av högre arbetsbelastning utan problem. Du tar egna initiativ, har skinn på näsan, driver saker framåt och du frågar när du inte förstår. Då du kommer ingå i ett team så ser vi givetvis att du är en lagspelare som är social och gärna är med och bidrar till gruppens goda stämning!
Låter det här som ett jobb för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/nationalekonomi/affärsjuridik eller likvärdigt
Några års erfarenhet från administrativt arbete
God ekonomisk förståelse samt god IT-vana (har arbetat i ett flertal system)
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Plus i kanten:
Någon form av juridisk utbildning då man ska läsa en del avtal
Mycket meriterande med erfarenhet från Trade Finance- området

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2023-06-30 med chans till förlängning. Tillträde 2022-09-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som nås via fredrika.lundmark@perido.se.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33313 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024