Administratör sökes till myndighet

Administratör sökes till myndighet

Arbetsbeskrivning

Är du noggrann, flexibel och har lätt att skifta mellan olika arbetsuppgifter? Har du minst 3 års erfarenhet inom administration? En verksamhet inom utbildning söker efter en engagerad administratör, är det dig de söker? Läs vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en administratör till vår kund, en myndighet som är verksam inom utbildning. Tjänsten är placerad på myndighetens kontor i Solna, Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du ha en varierande arbetsdagar. Dina arbetsuppgifter handlar framför allt om bokningar av externa lokaler, tids- och löneredovisning, upprättande av arvodistavtal och hantering av inkomna timredovisningar från arvodister mm.
Ett axplock av arbetsuppgifter som ingår i rollen:
Bokning av lokaler
Hantera funktionsbrevlådan, det inkluderar svara på mail eller hänvisa vidare till den det berör
Hålla koll på budget och utbetalningar
Personaladministration i Primula
Beställningar och fakturahantering i Proceedo
Konferensbokningar samt bistå vid konferenser
Diarieföring i Primula
Avtal av olika slag samt arvodesräkningar
Stöd till chefen i form av viss mötesbokning, verksamhetsplanering samt ekonomiuppföljning

Dina egenskaper
Vi söker dig som snabbt kan sätta dig in i arbetet och har lätt för att lära dig nya uppgifter. Du är nyfiken, lyhörd och kan snabbt få en överblick för vad som behöver göras. Du är serviceinriktad och tycker om att hjälpa kollegor med stort och smått. Som person är du social, lyhörd och kan arbeta bra både självständigt och i grupp.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 4 månader. Start början på januari.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark, du når henne via fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34280 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 4 januari 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024