Administratör sökes till myndighet i centrala Stockholm

Administratör sökes till myndighet i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet från administrativt arbete och diarieföring? Har du tidigare arbetat i W3D3 och trivs i roller där du får organisera?
Om tjänsten
Vi söker efter en administratör med arkiverfarenhet till en statlig myndighet belägen vid Rådhuset. Du kommer att få arbeta i nära samarbete med andra administratörer på myndigheten och stötta avdelningen genom bland annat diarieföra och administrera.
Dina arbetsuppgifter
Du registrerar, diarieför och arkiverar ärenden.
Du hanterar utlämnanden av allmänna handlingar i nära samarbete med kollegor på enheterna.
När nämnden sammanträder är det du som förbereder mötet och skriver protokoll samt ansvarar för arvodesutbetalningar.
I dina arbetsuppgifter ingår också att stödja chefer med ex. mötesbokningar, utskrifter, publiceringar på webb och IT-beställningar.
Du ansvarar för administrationen kring anställning och avlöning av experter och vetenskapliga råd. Du arbetar självgående men har ett nära samarbete med övriga administratörer på myndigheten.

Dina egenskaper
Vi ser gärna att du är en ansvarstagande person som kan ta egna beslut och se till så att dessa efterföljs. Att du är strukturerad, har ett noggrant arbetssätt och är duktig på att skapa kontakter och samarbeta med kollegor. Som person är du självgående och agerar på eget initiativ där du ser att det behövs. Du ska även kunna växla mellan arbetsuppgifter och kunna arbeta på ett flexibelt sätt för att nå bästa effektivitet.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Erfarenhet av diarieföring
Erfarenhet av diarieföringssystemet W3D3

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-08-31 med chans till förlängning. Tillträde 2022-03-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32947 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2022
  • Ansök senast: 11 mars 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024