OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års arbetslivserfarenhet inom administration och besitter en hög samarbetsförmåga? Trivs du bra i roller där du får vara med och koordinera och stötta? Känner du dig redo att ta dig an ett nytt spännande uppdrag? Då kan det vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Perido söker nu en administratör för vår kunds räkning, en myndighet som har till uppgift att tillhandahålla service inom det statliga området, främst avseende ekonomi, juridik, kapitalförvaltning, riskhantering och administration. Arbetet kommer att utföras på myndighetens kontor i Gamla Stan i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att stötta en inköpscentral med arbetsuppgifter kopplat till upphandling. Du är upphandlingsenheterna behjälplig med följande:
Bearbetning av statistik
Sammanställning av enkäter
Arbete med varukorgar
Ta anteckningar vid möten
Hjälp med avropsmallar
Dina egenskaper
För att lyckas i denna ser vi gärna att du är flexibel, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, besitter förmågan att arbeta självständigt och vågar ta egna initiativ. Viktigt att du är kommunikativ och besitter en god samarbetsförmåga, då uppdraget kräver en nära dialog med chefer. Avslutningsvis ser vi att du har ett lugnt och professionellt bemötande, är uppmärksam och prestigelös.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst tre års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Kunskaper i enkätsverktyg, t.ex. Esmaker
Mycket goda kunskaper i MS Office speciellt inom MS Excel. Vilket innebär att kunna hantera och bearbeta stora informationsmängder, kunna skapa formler och avancerade uträkningar.
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande:
Erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling t.ex. som administratör/assistent
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag via Perido i 6 månader med chans till förlängning. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Teodor Nellvik som kan nås på mejl teodor.nellvik@perido.se eller 072 301 40 33. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33542 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.