Administratör sökes till Ramudden i Jönköping

Administratör sökes till Ramudden i Jönköping

Arbetsbeskrivning

Ramudden skapar säkra arbetsplatser genom anpassade lösningar, med omtanke om människors trygghet och arbetsmiljö. Vi tillhandahåller utrustning när och där det behövs, utför tjänster på plats samt utbildar våra kunders medarbetare. Vi hjälper också till att säkra publika platser. Vårt syfte är att se till att människor kommer hem oskadda varje dag, oavsett om de jobbar på en arbetsplats eller bara passerar den. Vi finns idag på ett 70-tal platser i Sverige, Norge, Finland, Estland och Kanada och omsätter runt 1,8 miljarder SEK per år och har ca 800 anställda.

OM TJÄNSTEN
Du kommer arbeta som Administratör på vår depå i Jönköping. I tjänsten ingår att sköta alla administrativa uppgifter på depån.

Ett urval av dessa uppgifter är:


• Fakturering – du registrerar och kontrollerar fakturaunderlag samt har kontakt med våra kunder kring eventuella frågor angående fakturor
• Leverantörsfakturor – du stämmer av leverantörsfakturor och ordnar med vidarefakturering
• Materialbeställning – du beställer det material och de resurser som behövs
• Offertskrivning - du hjälper depåchef med att skriva offerter

Tillsammans med dina kollegor hjälper du våra kunder via personliga möten, telefon och mail. Med hög serviceförmåga säkerställer du att kunden får rätt material och att allt faktureras. Arbete med hantering av återlämnat material samt övrig lagerhantering kan förekomma.

Under vissa tider kan belastningen på våra depåer vara högre så att vara stresstålig är ett måste i detta yrke. Vi arbetar som ett team där vi värdesätter flexibilitet, initiativtagande och noggrannhet. På Ramudden hjälps vi alla åt med det som behövs.

Tjänsten är heltid, dagtid med placering i Jönköping.

OM DIG
I rollen som Administratör hos Ramudden får du stor användning av din förmåga att vara lösningsorienterad. Du trivs med att sätta kunden i fokus och har en utpräglad känsla för service. Du ser möjligheten att tillsammans med dina professionella och engagerade kollegor utvecklas inom området trafikanordningar gällande produktkunskap, kundservice och problemlösning.

Erfarenhet av administrativt arbete och god datavana är ett krav, likaså kunskaper i Word och Excel. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice.
Du är självgående i ditt arbeta och har du tidigare erfarenhet av vår bransch är det meriterande. Du förväntas kunna överblicka flera saker samtidigt och vara bra på att organisera och prioritera ditt arbete. B-körkort samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. Då vårt koncernspråk är engelska ser vi även att du behärskar engelska.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och social kompetens i denna rekrytering.


DETTA ERBJUDER VI DIG
Som vår nya kollega kan du se fram emot en framåtblickande företag med stor entreprenörsanda, en stark sammanhållning och en stabil arbetsplats. Vi vet att alla duktiga medarbetare är Ramuddens största tillgång. Därför satsar vi extra mycket på kompetensutveckling och fortbildning av alla i personalen.
Vi har även en friskvårdssatsning som vi kallar "Passion for health" med fokus på att vi skall må bra i vardagen, stärka sammanhållningen och leva hälsosammare. Som medarbetare på Ramudden kan du ta del av många olika förmåner inom hälsa, friskvård och fritid. Läs mer på

https://www.ramudden.se/passionforhealth

Rekrytering sker löpande, välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ramudden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2022
  • Ansök senast: 13 oktober 2022

Besöksadress

Brunnsvägen 20
None

Postadress

Brunnsvägen 20
Södertälje, 15242

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024