OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om REMONDIS
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern.
REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet. Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.
På våra enheter i Mälardalen tar vi emot restprodukter från både företag och privatpersoner, som efter sortering och förädling på anläggningen transporteras vidare för återvinning. Enheterna är geografiskt placerade i Kolbäck, Enköping och Västerås och tillhör vårt affärsområde Järn & Metall.
Vi på Jefferson Wells söker nu dig som vill jobba som Administratör hos REMONDIS Sweden ABs återvinningsverksamhet i Västerås och Kolbäck. Har du tidigare erfarenhet av administrativt yrke? Är du välorganiserad, uppskattar kundkontakt och att ge god service? Då kan det här vara en tjänst för dig, sök redan idag. Rekryteringen är ett samarbete mellan REMONDIS och Jefferson Wells. Du kommer att bli anställd hos REMONDIS.
Dina arbetsuppgifter
Som administratör får du varierande arbetsuppgifter och en central roll för verksamheten. Du har ett övergripande ansvar för att arbetsorderprocessen är effektiv och följs, att order hanteras rätt i systemet och avrapporteras enligt rutin. Rollen innebär många kontaktytor, både med kunder såväl som transportörer och därför söker vi dig som gillar att ge bra service!
I rollen ingår bl a:
* Ta emot kundens material i vågen och administrera inleverans i affärssystemet
* Administrera utleverans samt sköta kontakten med våra transportörer
* Avräkning, fakturering, tidrapportering
* Hantera inkommande kundförfrågningar via telefon och mejl, samt administrera ordrar i affärssystem
* Supportera säljkår med statistik och nyckeltal
Du blir en del av ett glatt gäng och rapporterar till Distriktschef. Placeringsort är Västerås eller Kolbäck. Tjänsten är heltid och arbetstiden är dagtid, mån-fre.
Kvalifikationer
* Tidigare erfarenhet av administration och support/innesälj
* God erfarenhet av Officepaket samt tidigare erfarenhet av affärssystem
* Behärskar svenska väl både i tal och skrift
* Utbildning på gymnasienivå
Som anställd hos oss får du en varierande tjänst, stort eget ansvar och goda möjligheter att utvecklas i en framtidsbransch. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag för ett långt och hälsosamt arbetsliv.
Dina egenskaper
Som person är du positiv, serviceinriktad och uppskattar många olika sociala kontakter. Du är flexibel, duktig på att prioritera och tvekar inte att hugga i där det behövs. Du gillar ordning och reda och att utveckla arbetssätt som skapar struktur. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Skicka in din ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells, och REMONDIS önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Jefferson Wells kontaktperson Rekryteringskonsult Caroline Odd på telefonnummer: 072-204 38 61 eller via e-post: caroline.odd@jeffersonwells.se.
Vi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt!