OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person med tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Går du och längtar efter att få utvecklas ännu mer tillsammans med fantastiska kollegor på ett internationellt företag? Kanske önskar du att få bygga på dina nuvarande kunskaper på en plats där bredden är enorm? Ett skepp kommer lastat med ett arbete där det erbjuds variationsrika arbetsdagar. Ta chansen och sök direkt!
Om kunden
SATO utvecklar, tillverkar och säljer utrustning och system inom Automatisk Identifikation och Datainsamling (AutoID). SATO finns representerade i Asien, Europa och Nordamerika och har cirka 5500 anställda i koncernen. I Göteborg ansvarar SATO Techno Lab Europe för applikationsutveckling, modifiering av existerande produkter, utveckling av nya produkter samt arbetar med affärsutveckling och teknisk produktsupport mot SATO’s egna säljbolag och kunder. Slutkunderna finns inom alla branscher, såsom detalj- och dagligvaruhandel, restaurang, transport och logistik, tillverkningsindustri och sjukvård. SATO’s produkter och lösningar bidrar till att effektivisera deras kunders flöden av gods och människor som i sin tur bidrar till en mer hållbar värld.
Arbetsuppgifter
I rollen som Administratör agerar du spindeln i nätet, och har många varierande uppgifter dagligen där du kommer göra alltifrån ekonomisk administration till att hantera HR-relaterade frågor. Du kommer arbeta nära företagets VD och kontinuerligt assistera i den dagliga verksamheten.
Exempel på återkommande arbetsuppgifter är:
- Granska och attestera fakturor, tidrapporter, reseräkningar och löner
- Samarbeta med den externa redovisning- och lönehanteringspartner
- Stöd vid budgetuppföljning, budgetarbete och hantering av fakturor
- Följa upp interna utbildningsprogram och aktiviteter
- Administrativt arbete vid nyanställningar och uppdateringar av personaldata
- Assistera vid årshjulsaktiviteter
- Följa upp föreskrifter från interna och lokala arbetsmiljölagar
Din profil
Som Administratör är det viktigt att du är villig att arbeta brett och att du vill utveckla din kunskap. Du ser saker logiskt och har en struktur i ditt administrativa arbete. Du har högt i tak och är kommunikativ, öppen och serviceinriktad. Du är inte rädd för att lägga fram egna förslag och idéer samt lyhörd för andras.
Du har ett driv och en stor laganda där du ser alla.
Skallkrav
- Genomförd gymnasial utbildning
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
- Goda kunskaper inom Microsoft Office-paket (Excel, Word & Powerpoint)
- Några års erfarenhet inom administrativt arbete
Meriterande
- Vana av att jobba i ekonomisk eller personaladministrativt system
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos ”kundnamn” alt. kundföretaget.
Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: 100%
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996