OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du duktig på att skapa struktur och skulle tycka det var roligt att arbeta serviceorienterat? Har du intresse för administration och söker en tjänst som erbjuder varierande arbetsuppgifter? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om rollen
Som administratör kommer du att arbeta med ordermottagning i företagets system och hjälpa företagskunder med deras olika ärenden som kan vara allt ifrån logistikplanering till ekonomifrågor samt arkivering. Den huvudsakliga kontakten med kunder sker via främst mail men även via telefon. Du kommer att få arbeta i excel och även arbeta med lättare ekonomiska uppgifter såsom budgetfrågor. För att kunna få de förutsättningar man behöver för tjänsten kommer man vara insatt i företagets system och vara behjälplig med behörigheter och accesser.
Du kommer arbeta nära närmsta chef och ha daglig kontakt med både kollegor och kunder.
Vi söker dig med
Ett genuint intresse för service och administration, du kommer många gånger vara ansiktet utåt och det är viktigt att du trivs med det.
För att lyckas i rollen krävs det att du arbetar strukturerat och ansvarsfullt men också att du är trygg nog att agera flexibelt då ingen dag är den andra lik och stundtals kräver rollen att du kan hantera många bollar i luften samtidigt. Detta tillsammans med att du aktivt bidrar till en positiv arbetsmiljö och är mån om andra samt har ett driv och att kunna ta för sig.
Du får gärna ha arbetat inom service eller administration tidigare men denna tjänst fungerar också för dig som vill ta ett första steg in i arbetslivet så länge rätt vilja och inställning finns. I denna roll kommer personlig lämplighet att väga tungt i urvalet.
Du erbjuds
En nyckelroll på vår kunds kontor där du kommer ha varierade arbetsuppgifter och möjlighet till utveckling inom området på olika sätt.
Som administratör hos vår kund kommer du att sitta tillsammans med dina kollegor och även med andra företag som sitter i samma kontorshotell. Här finns nyrenoverade lokaler med många fräscha gemensamma utrymmen för att kunna umgås och äta lunch tillsammans.
Om företaget
Vår kund är en internationell ståltillverkare grundat år 1950 och har kunder över hela världen. Bolaget finns i Göteborg, Italien och Holland och är ett dotterbolag till moderbolaget som är ett stort japanskt grundat bolag. De tillverkar och säljer stål på rulle till sina kunder. Kunderna finns mestadels i Sverige och Norge.
Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kund.
Villkor
Startdatum: Omgående enligt överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid, 100%
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996