Administratör sökes till stadskontor inom förskola!

Administratör sökes till stadskontor inom förskola!

Arbetsbeskrivning

Har du ett års erfarenhet av att arbeta med administration inom skolväsendet? Är en av dina starka sidor att hålla god struktur och ha ordning och reda? Då är det dig vi söker som administratör till vår kund!
Om tjänsten
Vi på Perido är jakt efter en administratör till ett stadskontor i Bredäng, som ansvarar för en stor del av den kommunala servicen inom stadsdelsnämndsområdet.
För tjänsten krävs utdrag från belastningsregistret.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter som avser rollen är följande:
Arbeta med att registrera köplatser
Kontakta vårdnadshavare och förskolor för att ge ut information gällande platserna när vårdnadshavare har sagt ja.
Sköta administrativa rutiner.
Andra förekommande administrativa uppgifter för förskolan.

Dina egenskaper
Vi söker dig som är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Har god kommunikationsförmåga samt är teknisk kunnande och därmed har lätt för att lära dig nya system. Vi ser gärna att du trivs bra i samarbete med andra och tar ansvar över dina arbetsuppgifter.
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning eller motsvarande.
Minst ett (1) helt års aktuell arbetslivserfarenhet inom rollen.
Mycket goda kunskaper i MS Office. Med mycket goda kunskaper menas att konsulten kan obehindrat arbeta och använda sig av MS Office paketet.
Mycket god allmän systemvana. Med mycket god systemvana menas att konsulten har vana att obehindrat kunna hantera och navigera sig i olika system.
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Plus i kanten:
Du har erfarenhet av att attestera fakturor i Agresso.
Du kan Barn och elevregistret BER för förskolan.
Du kan göra fysisk skyddsrond samt kunna systemet Medvind
Du har erfarenhet av förskola eller skola.

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med start omgående/enligt överenskommet till 2022-08-31.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33176 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 2 juni 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024