OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du god erfarenhet av administrativt arbete? Är du intresserad av att arbeta på en av Sveriges säkerhetsklassade myndigheter? Om du även anser att noggrann, strukturerad och driven är en bra beskrivning av dig, så kan detta vara något för dig! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Till den här tjänsten som administratör söker vi på Perido dig som vill bli del av ett engagerat team och samtidigt få en inblick i arbetet på en av Sveriges säkerhetsklassade myndigheter, Sveriges Riksbank. Detta är ett längre uppdrag på två år vilket ger dig möjlighet att bredda dina kunskaper och förse dig med viktiga erfarenheter. Arbetet sker på kontoret som är beläget i trevliga och öppna lokaler mitt i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Som administrativt stöd arbetar du med programledaren i RIX-programmet som inkluderar två större utvecklingsprojekt. Du arbetar med administration och samordning och hanterar många arbetsuppgifter parallellt. Arbetsuppgifterna inkluderar, men är inte begränsade till:
Boka och förbereda möten
Skriva minnesanteckningar och hantera kalendrar
Boka resor
Hantera dokument och sammanställa uppgifter
Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har positiv inställning och ett stort driv. Du är prestigelös, initiativrik och ser vad som behövs göras. Vidare tror vi att du gärna arbetar proaktivt och vet hur du ska prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vi ser även att du är en kommunikativ person med ett öga för detaljer.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Avslutad gymnasieutbildning
Minst tre års erfarenhet av likande administrativt arbete
Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter som inkluderar skrivning av minnesanteckningar för styr- och ledningsgrupper
Mycket goda kunskaper i MS Office
Förmåga att kommunicera obehindrat i skrift, såväl svenska som engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag i två år. Start 2023-10-15.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Anna Hommerberg som kan nås på mejl anna.hommerberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34062 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.