Administratör sökes till uppdrag hos myndighet!

Administratör sökes till uppdrag hos myndighet!

Arbetsbeskrivning

Har du minst ett (1) års aktuell arbetslivserfarenhet som administratör och besitter en hög samarbetsförmåga? Trivs du bra i roller där du får vara med och koordinera samt stötta dina kollegors arbete? Känner du dig redo att ta dig an ett nytt spännande uppdrag? Då kan det vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Vi på Perido söker en ansvarfull och noggrann administratör till vår kund, en svensk myndighet med kontor beläget i centrala Stockholm. Arbetet sker under kontorstider, helgfria vardagar.
Dina arbetsuppgifter
Som administratör på detta uppdrag kommer man att i första hand arbeta med att avlasta och stötta avdelningschef och enhetschefer med administrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna kommer bl. a innefatta följande,
HR: Förberedelse, introduktion och vägledning av nya medarbetare. Administration vid avslut av anställning. Administration kring ledigheter, t.ex. semesterlista.
Kommunikation och dokumentation: Ansvara för bevakning av avdelningens inkorg i Public360 och funktionsbrevlåda. Säkerställa en korrekt hantering av medborgarärenden och andra synpunkter.
Lokaler och inventarier: Beställningar, inventeringar, samordning och planering gällande avdelningens behov avseende IT/telefoni, förråd och övriga lokaler etc.
Resor och konferenser: Koordinering och bokningar av studiebesök, avdelningsmöten, planeringsdagar/konferenser etc.
Verksamhetsstöd: Ansvara för inköp och övrigt praktiskt i samband med födelsedagar, avtackningar och liknande.

Dina egenskaper
För att lyckas i denna ser vi gärna att du är flexibel, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, besitter förmågan att arbeta självständigt och vågar ta egna initiativ. Viktigt att du är kommunikativ och besitter en god samarbetsförmåga, då uppdraget kräver en nära dialog med chefer. Avslutningsvis ser vi att du har ett lugnt och professionellt bemötande, är uppmärksam och prestigelös.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning eller motsvarande
Minst ett (1) helt års aktuell arbetslivserfarenhet inom rollen
Mycket goda kunskaper i MS Office
Mycket god allmän systemvana

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2023-10-31. Tillträde omgående/enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33455 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 2 november 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024