Administratör sökes till uppdrag hos myndighet!

Administratör sökes till uppdrag hos myndighet!

Arbetsbeskrivning

Är du en stjärna på administration och arbetar alltid med god struktur och ordning och reda? Trivs du bra i roller där du får vara med och koordinera samt stötta dina kollegors arbete? Då kan det vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en administratör till vår kund, en statlig förvaltningsmyndighet med placering i Solna. I uppdraget kan resor förekomma inom det geografiska området Öst/Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten kommer du att stötta projektenheterna med olika typer av administrativa arbetsuppgifter. Detta kommer tjänsten att kretsa kring:
Sköta administrativa rutiner
Planera och samordna
Arbeta utifrån fastlagda rutiner
Vara ett operativt stöd för verksamheten
Hantera många kontakter med anställda
Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
Göra kalenderbokningar, mötesbokningar
Utföra reseplanering
Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
Arbetet innebär även att samarbeta med en annan medarbetare på distriktet

Dina egenskaper
Vi söker dig som har ett utpräglat ordningssinne och som därmed föredrar att organisera och planera ditt arbete väl, slutföra det som påbörjats och hålla deadlines. Du trivs med administrativt arbete och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I samarbetet med andra har du ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Förmågan att snabbt skapa en helhetssyn i en komplex verksamhet är en viktig del för att trivas i rollen.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av administrativ roll vid svensk myndighet

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 12 månader med möjlighet till förlängning. Tillträde 2022-12-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se. Du kan också kontakta ansvarig rekryterare på fredrika.lundmark@perido.se Ange alltid tjänstens referensnummer 33570 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024

23 december 2024