OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en riktig fena på administration och vill arbeta på ett spännande och växande bolag med framtiden för sig? Vill du inta en bred och koordinerande roll tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor? Då kan du vara rätt person för oss! Vi söker nu en administratör till vår globala och attraktiva kund i Uppsala. Uppdraget är på heltid med förväntad start i början av april och beräknas pågå under ett år, med goda möjligheter till förlängning för rätt person.
Du kommer under detta uppdrag att bli anställd som en av våra uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Avdelningen består av ca 100 medarbetare som jobbar med forskning och utveckling. Medarbetarna är kemister som ansvarar för att ta fram nya produkter som används av läkemedelsindustrin för att tillverka bioläkemedel, tex vacciner och antikroppar.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen går ut på att stötta både avdelningens medarbetare, sektionschefer och avdelningschef med administrativa uppgifter. Personen rapporterar till avdelningschefen och sitter med i ledningsgruppen.
Exempel på uppgifter som rollen innefattar:
- Skriva inköpsordrar för konsultintag samt godsmotta på månadsbasis. Förlänga konsultuppdrag enligt ök.
- Hantera avdelningens Capex-inköp (större investeringar), hålla Capex filen uppdaterad.
- Göra beställningar & vara kontaktperson mot finans.
- Stötta sektionscheferna med lokalfrågor.
- Introduktion av ny personal.
- Vara super-user på olika datasystem och workflows.
- Vara med och testa och ge feedback på nya workflows/IT-system.
- Boka resor och hjälpa till med reseräkningar.
- Fakturahantering.
Vem är du?
För denna roll ser vi att du har flera års erfarenhet av administrativt arbete, med fördel har du arbetat i större och komplexa organisationer. Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis inom ekonomiområdet. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska och du känner dig bekväm med att använda bägge språken i ditt dagliga arbete. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Excel och att du överlag har lätt för att sätta dig in i nya system.
Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och har en förmåga att klara av många olika bollar i luften. Du är van att arbeta självständigt och med stor ansvarskänsla. Vidare är du duktig på att kommunicera och bidrar till teamets framgång genom god organisations- och samarbetsförmåga.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Gustafsson
Frida Aronson
Anna Holm
Asaad Amaya
Anne Wegar
Asaad Amaya
Frida Aronson
Jannica Chinos
Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se