Administratör som kan skapa trivsel

Arbetsbeskrivning

På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning – att göra världen till en säkrare plats.

Vad du blir en del av
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln. Gripen Support hanterar all Gripen-relaterad verksamhet inom Support and Services och utgör en central punkt för kunder och samarbetspartners. Fokus på utveckling och leverans av supportlösningar till Gripen och support för utrustning i drift i nära samarbete med Aeronautics. Enheten kommer att öka sitt fokus på leveranser och på att omvandla orderingångar till lönsam försäljning. Dessutom kräver Gripenverksamheten ökad samordning för att befintliga och nya kunders förväntningar ska kunna uppfyllas.



Din framtida utmaning
Vi kan erbjuda en omväxlande tjänst där din främsta uppgift är att vara ett stöd till verksamheten och bidra till en ökad trivsel. Du är viktig för oss. Vi vill att du ger stöd till medarbetare, chefer och projekt för tre olika avdelningar. Tjänsten är ny och rollen kommer därför succesivt arbetas fram utifrån verksamhetens behov. Vi tänker att rätt person kan säkert vara med och bidra i hur vi ska arbeta på bästa sätt för att möta just dessa behov.Du kommer bland annat arbeta med följande delar:

Dokumenthantering och arkivering
Boka möten och konferenser
Besöksanmälningar
Föra protokoll och anteckningar i olika forum och möten
Inköp till konferenser och möten och viss kontorsmaterial
Hantera beställningar till både interna och externa leverantörer
Ta fram och sammanställa olika dokument, exempelvis presentationsmaterial

Kort och gott en klassisk administratörstjänst där du kommer möta många olika kunder som har olika önskemål. Med många önskemål följer också behovet av att du i mångt och mycket får göra de dagliga prioriteringarna. Dina kontaktytor är främst intern inom avdelningarna med chefer, medarbetare och projektledare, men också externt i form av olika leverantörer och samarbetspartners. Du kommer arbeta i ett flertal olika IT-system och programvaror som exempelvis Word och Excel.Du sitter med i olika möten och kommer få hantera både affärshemlig och känslig information.
Tjänsten är i Arboga

Den du är idag
För att gilla att jobba på Saab och i rollen som administratör behöver du vara självgående, vilket betyder att du själv tar ansvar för vad som behöver göras, strukturerar och planerar ditt arbete. Vi söker också någon som har lätt att anpassa sig till ändrade omständigheter och har mod att agera efter sin egen övertygelse. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom administration, kundtjänst eller reception. och är van att jobba i olika IT-system och program som Word, Excel och Powerpoint.Vi tar det för en självklarhet att du gillar en serviceinriktade roll och att samarbeta med andra. Vänta inte med din ansökan! Sök redan idag!

Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SAAB AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Saab tillämpar individuell lönesättning.
  • Tillsvidareanställning Tillträde enligt överrenskommelse
  • Publicerat: 20 oktober 2016

Liknande jobb


Säljplanerare till Pågen

Säljplanerare till Pågen

1 november 2024

31 oktober 2024

31 oktober 2024