Administratör Sommarvikariat till HL Display

Administratör Sommarvikariat till HL Display

Arbetsbeskrivning

Är du tillgänglig omgående och har erfarenhet inom administration? Då är detta uppdrag för dig. Ansök idag!
Om rollen
I rollen som administratör kommer du att hantera administration kring HL Displays utlandstransporter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att boka transporter, säkerställa orderlägen, hantera tullpapper och ta fram underlag och utdrag i verksamhetens ERP system. Rollen innefattar att säkra transporter samt hantera fakturering när transporten har levererats. Du kommer självständigt hantera de internationella transporterna men du kommer att sitta tillsammans med andra kollegor och medarbetare.
Verksamhetens koncernspråk är engelska vilket innebär att kommunikation med interna och externa kontakter samt hantering av tullpapper och andra administrativa uppgifter kan förekomma på engelska. Hos HL Display får du möjlighet att arbeta i ett internationellt bolag med bra sammanhållning och möjlighet till flexibla arbetstider.
Din profil
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom administration eller tidigare har haft en roll som administratör. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med administration inom logistik / produktion, men det är inget krav. Har du tidigare erfarenhet inom affärssystem som Jeeves eller annat är det meriterande.
Som person organiserar du ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Vidare är du trygg och trivs i sociala sammanhang där du har lätt för att kliva fram och skapa nya relationer för att självständigt kunna ta del av ny information. Vi ser gärna att du är tillgänglig omgående samt känner dig bekväm i det engelska språket.
Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration
Flytande svenska i tal och skrift
Mycket goda kunskaper i engelska tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet av affärssystem som Jeeves eller annat
Tidigare erfarenhet inom logistik / produktion

Om HL Display
HL Display är idag representerat på 70 marknader världen över och skapar attraktiva och innovativa butikslösningar för att skapa shoppingupplevelser utöver det vanliga. Genom att förstå konsumentens, varumärkets och butikens behov tillför HL Display lösningar som ökar försäljning, förenklar arbetet i butik och inspirerar samtidigt som de värnar om miljön.
Från att ha startat som ett enmansföretag på 50-talet är HL Display idag ett internationellt företag som arbetar med världens största butikskedjor och varumärken. HL Display har cirka 1200 anställda i koncernen där du som anställd snabbt kommer komma i kontakt med kollegor världen över.
Övrigt
Startdatum: Omgående
Slutdatum: Augusti
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Uppdragsform: Konsultuppdrag på heltid under en tidsbestämd period.
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 eller line@stegra.nu
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stegra Rekrytering AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2022
  • Ansök senast: 29 juni 2022

Postadress

Universitetsallén 32
Sundsvall, 85234

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024