OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker enAdministratör
med placering i Stockholm
Sjöfartsverket tar ansvar för framtidens sjöfart och erbjuder moderna och säkra sjövägar med service dygnet runt. Vi är ett tjänsteproducerande affärsverk med ca 1300 medarbetare utspridda längs hela Sveriges kust. Våra tjänster består bland annat av lotsning, farledservice, isbrytning, sjötrafikinformation, sjökartläggning, sjö- och flygräddning samt sjömanservice.
Att arbeta som administratör på Sjöfartsverket
Som administratör fungerar du som ett stöd till chefer och övrig personal inom Stockholms lotsområde.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att hantera personal-, faktura- och lönefrågor och att självständigt planera olika verksamhetsaktiviteter. Du förväntas ta en central roll i den dagliga driften med bla. schemaläggning samt semesterplanering av lotsar, men även planering av kryssningsanlöp, samt fungera som kontakt med fartygsagenter angående kryssningsanlöp och det kan periodvis bli många olika ärenden att hålla ihop samtidigt. Att kunna göra avvägningar och prioriteringar är därför en förutsättning för att lyckas med jobbet.
I rollen kommer även arbetsuppgifter med planering av simuleringar och stöd till lotsplaneringen ingå. Viss beredskapstjänstgöring kan komma att ingå
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasial utbildning, tidigare erfarenhet av administration, personal-, faktura – och lönefrågor, samt har tidigare erfarenhet av arbete med kryssningsanlöp eller kryssningstrafik. Du har en god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift och är en mycket van användare av Officepaketet. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i 24/7 verksamhet.
Som person tycker du att det är genuint roligt att jobba med människor och uppskattar den föränderlighet och dynamik som finns i en 24/7-verksamhet. Du ser det som en möjlighet att jobba med administration och att själv kunna påverka och planera dina arbetsuppgifter.
Du är självgående, ansvarstagande och känner dig trygg i att kunna ta egna beslut och göra nödvändiga prioriteringar inom tjänstens befogenheter. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, där positiv, lösningsorienterad och stresstålig är nyckelord.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. För denna nivå av säkerhetsklassning ställs inte krav på svenskt medborgarskap, så du får gärna ha utländsk bakgrund. Befattningen kan innebära krigsplacering vid Sjöfartsverket.
Vi erbjuder dig
Du får möjlighet att bli en del av Sjöfartsverket - Sveriges vackraste arbetsplats. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och det finns goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv.
Sjöfartsverket – en jämlik arbetsplats
På Sjöfartsverket förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för likabehandling och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.
Hur och när?
Tjänsten är en heltidsanställning på 100 %, med start snarast.
Upplysningar:
Lotsområdeschef Per Stenhammar 010-478 4895
Fackliga företrädare:
SACO Benjamin Hell, ST-Sjöfart Tapani Hoffrén, SEKO Olof Boman, samtliga kan nås via vår växel 0771-63 00 00.
Registrera din ansökan senast den 7/3 2021
Diarienummer: 21-01175