OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Vilka är verksamhetens mål?
Administrationen inom stöd och service har som mål att ge en god service till verksamheter och enhetschefer inom sektionen gällande personal och bemanning, som korttidsrekrytering, schemafrågor mm
Vi arbetar även med ekonomiska transaktioner såsom fakturahantering beställningar mm
Vilka mål arbetar befattningsinnehavaren mot inom ramen för verksamhetens mål och vilka ansvarsområden har hon/han?
Stöd till enhetschefer och verksamheter i att bemanna enheterna på ett klokt och resurseffektivt sätt.
Tydlighet gentemot användare av administrationens användare vad man kan förvänta sig
Ge ett gott bemötande till alla som möter administrationen och att de känner att mötet varit en positiv upplevelse
Vilka arbetsuppgifter ingår för att uppfylla de mål befattningsinnehavaren har?
- Bemanna korttidsfrånvaro i verksamhetens enheter i samverkan med Bemanningsenhet
- Upprätta schema
- Upprätta anställningsavtal
- Hantera övertalig personal
Kravspecifikation
- Administrativ utbildning, gymnasiekompetens eller yrkeshögskola
- Datorvana är ett krav.
- Erfarenhet av schemaläggning och bemanning, gärna kunskap om Medvind.
- Kunskap kring lagar och avtal som styr området
- Har du erfarenhet kring verksamhetsområdet LSS är det ett plus
Vilka övriga krav bör ställas?
Du ska besitta en god samarbetsförmåga, tycka om att möta människor, ha ett gott bemötande, ett strategiskt och logiskt tänkande, vara lösningsorienterad och kunna hålla många bollar i luften
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.