Administratör, studieadm. i konstvetenskap (tidsbegränsad anställ.)

Administratör, studieadm. i konstvetenskap (tidsbegränsad anställ.)

Arbetsbeskrivning

vid Institutionen för kultur och estetik. Sista ansökningsdag: 2021-08-01.

Institutionen för kultur och estetik är en av de största vid Stockholms universitets Humanistiska fakultet. Forskning bedrivs och utbildning ges inom sju huvudområden: Curating, idéhistoria, konstvetenskap, kulturarvsstudier, litteraturvetenskap, musikvetenskap och teatervetenskap. Vi erbjuder kurser på samtliga nivåer, inklusive en rad kvällskurser. Vi utlyser nu en tidsbegränsad anställning som studieadministratör i konstvetenskap.

Arbetsuppgifter
Som studieadministratör i konstvetenskap utför du allt förekommande studieadministrativt arbete inom grundutbildningen. Du skickar välkomstbrev till antagna studenter, registrerar studenter, administrerar efterantagning och reservantagning, skapar kurssajter i lärplattformen Athena, förbereder för betygsrapportering i Ladok, samlar in och sparar kursdokument i det digitala arkivet, förbereder och sammanställer kursvärderingar samt deltar i arbetet med schemaläggningen.
Du kommer att ha ett nära samarbete med administrativ respektive pedagogisk studierektor i ämnet, ämnesansvarig, studieadministratörer och lärare, men du samarbetar även med övrig administrativ personal inom institutionen. Andra arbetsuppgifter kan tillkomma.

Det finns ännu en tidsbegränsad deltidsanställning att söka om inom studieadministrationen på Institutionen för kultur och estetik, Stockholms universitet, också denna med sista ansökningsdag den 1 augusti 2021. Anställningarna kan eventuellt kombineras – dock krävs separata ansökningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett starkt intresse för att arbeta med utbildning i ämnet konstvetenskap inom universitet och högskola. Ämneskunskaper i konstvetenskap kan vara meriterande. Erfarenhet av studievägledning och utbildningsadministration inom universitetet och kunskaper i de studieadministrativa systemen Ladok, NyA, SISU och Athena är mycket meriterande, liksom kunskaper om de regelverk som styrområdet.
Dina personliga egenskaper är viktigast. Du bör ha en väl utvecklad kommunikativ förmåga, en mycket god samarbetsförmåga, du bör vara lyhörd och ha en personlig mognad. Du måste kunna strukturera och organisera ditt arbete självständigt, ta ansvar och egna initiativ. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Anställningsvillkor
Anställningen avser 50 procent av heltid och är tidsbegränsad till och med januari 2022. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde den 16 augusti eller efter överenskommelse.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av gruppsamordnare för studieadministrationen, Maarit Hämäläinen, maarit.hamalainen@su.se eller av studierektor Andrea Kollnitz, andrea.kollnitz@arthistory.su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.

Välkommen med din ansökan!


Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms universitet
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2021
  • Ansök senast: 1 augusti 2021

Liknande jobb


20 november 2024

Tentamenssamordnare SLU

Tentamenssamordnare SLU

20 november 2024

Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024