OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Institutet för internationell ekonomi. Sista ansökningsdag: 2023-04-05.
Institutet för internationell ekonomi (IIES) är ett av Nordens och Europas ledande forskningsinstitut i nationalekonomi. Institutets målsättning är att producera ledande ekonomisk forskning om viktiga samhällsfrågor. Institutet är en internationell arbetsplats med engelska som arbetsspråk. Vi värdesätter en engagerad, dynamisk och samarbetsinriktad arbetsmiljö.
Vi söker nu en administratör/ekonomihandläggare för ett föräldravikariat.
Arbetsuppgifter
Anställningen innefattar arbete med faktura/ekonomihantering i ekonomisystemet Raindance, utläggsersättningar, friskvårdsersättningar och semesterhantering i personalsystemet Primula samt vissa andra ekonomiuppgifter. Arbetsuppgifterna kommer även att bestå av diverse administrativa göromål så som inköp av kontorsmaterial, möbler och böcker, allmän kontorsservice så som posthantering och omsorg om våra trivselutrymmen samt att utgöra en samordnande funktion för olika kontakter med interna och externa enheter. Du kommer även att assistera den administrativa chefen och forskarna med enklare göromål.
Kvalifikationer
Du som söker får gärna ha läst ekonomi på gymnasienivå eller motsvarande och/eller har erfarenhet av systemen Raindance och Primula och/eller handläggning av ekonomi- och personalärenden i andra system. Det viktigaste är dock att du tycker om och känner dig bekväm med att arbeta med siffror. Vi önskar även att du har erfarenhet av Officepaketet. Du bör ha god simultankapacitet och förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter. Då arbetsbelastningen varierar bör du kunna hantera såväl arbetstoppar som mindre intensiva perioder.
Eftersom vi är en internationell arbetsplats med många utländska medarbetare bör du ha goda kunskaper i såväl svenska som engelska, speciellt förmåga att uttrycka dig väl i skrift då jobbet innefattar många utskick på e-post. Högskolepoäng i engelska eller längre utlandsvistelse i engelskspråkigt land är meriterande. Givet arbetsuppgifternas natur är detta en anställninge som normalt utförs på plats (mycket begränsad möjlighet att arbeta hemifrån).
Anställningsvillkor
Anställningen är ett föräldravikariat på heltid t.o.m. 2024-09-30. Önskat tillträdesdatum kring 2023-06-01 men detta kan eventuellt diskuteras.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av administrativ chef Christina Lönnblad, tfn 08-164377, christina.loennblad@iies.su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.