OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Ekonomiavdelningen. Sista ansökningsdag: 2023-05-19.
Stockholms universitet är ett av Europas ledande universitet i en av världens mest dynamiska huvudstäder. Här är mer än 33 000 studenter, 1 600 doktorander och 5 500 medarbetare verksamma inom naturvetenskap samt humanvetenskap. I organisationen finns ca 55 institutioner där universitetets kärnverksamhet, utbildning och forskning bedrivs samt den centrala universitetsförvaltningen med tolv avdelningar, däribland Ekonomiavdelning.
Just nu söker vi en vikarierande administratör till universitetets Ekonomiavdelning! I rollen kommer du att agera spindel i nätet och stötta upp i det dagliga arbetet med uppgifter inom ekonomi, HR, IT och kommunikation. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter. Välkommen att jobba hos oss!
Arbetsuppgifter
Som administratör har du en självständig och viktig roll på avdelningen där du arbetar tätt tillsammans med dina kollegor och ser till att det dagliga arbetet kan rulla på utan administrativa hinder. Du kommer att ha ansvar för inköp till avdelningen av kontorsmaterial, kaffe etc. och bokföring av dessa. Du kommer även vara med och välkomna nya kollegor och fixa behörigheter, passerkort och datorer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Rekryteringsadministration och support inkl. stöd vid introduktion av nyanställda, praktiska förberedelser, beställningar och behörigheter.
• IT-frågor som exempelvis kontohantering och passerkort.
• Uppföljning i personalsystemet och kontaktperson mot HR i personaladministrativa frågor.
• Avdelningens interna bokföring.
• Hantera avdelningens inköp.
• Bokning av lokaler och utbildningar.
• Felanmälan avseende avdelningens lokaler.
• Webbadministration.
Andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasial utbildning och erfarenhet från en koordinerande och serviceinriktad roll, exempelvis som receptionist eller Office Manager. Du behöver ha goda kunskaper och vana av att arbeta i olika IT-system samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i personalsystem, ekonomisystem och med webb-verktyg. Erfarenhet från universitet, högskola eller annan offentlig förvaltning är också meriterande.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är noggrann och kan driva ditt arbete på ett självständigt vis. Då det periodvis kan vara ett högt tempo behöver du vara stresstålig samt duktig på att prioritera och skapa struktur i ditt arbete. Som administratör har du många kontaktytor inom och utanför avdelningen. Det är därför viktigt att du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och din lämplighet.
Anställningsvillkor
Anställningen är tidsbegränsad till sex månader. Anställningen är på heltid men om önskemål finns kan annan omfattning diskuteras. Universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde enligt överenskommelse.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av ekonomichef Agneta Pantzare, tfn 08-16 19 17, agneta.pantzare@su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.