OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
På enheten Abonnentservice och kommunikation ansvarar vi för att bemöta och administrera kund- och abonnemangsfrågor inom vatten och avlopp och avfallshantering. I nära samarbete med övriga avdelningar och enheter samt Kontaktcenter Mölndal utvecklar vi våra kundrelaterade processer. Vi är ett kvalificerat stöd i både det operativa och strategiska kommunikationsarbetet inom de områden som tekniska förvaltningen ansvarar för. Dessa är vatten och avlopp, avfallshantering, gator och trafik, parker och naturområden, infrastrukturprojektering.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administratör som kan hjälpa oss att hantera våra kundfrågor under sommaren 2022. Vi söker dig som brinner för god service lika mycket som oss och det genomsyrar ditt sätt att bemöta och hantera våra kundfrågor.
I vårt kundregister, EDP Future, finns cirka 15 000 kunder (privat och företag) som förvaltningen levererar tjänster till. I stora drag består dessa tjänster av produktion och leverans av dricksvatten, bortforsling av avloppsvatten samt sophämtning och annan avfallshantering.
I tjänsten ingår till stor del följande arbetsuppgifter:
• Administrera EDP Future, EDP Mobile samt andra stödsystem vi jobbar i exempelvis Artvise och Green Key.
• Administrera anmälningar om ägarbyte, lägga upp nya eller ändra befintliga abonnemang för vatten, avlopp och sophämtning.
• Administrera inkomna avläsningar av vattenmätare, boka tider för byte av vattenmätare, hyra ut containrar och storsäck.
• Skapa order till driftspersonal som genomför kundens beställning, exempelvis leverans av sopkärl, extra tömning av sopor eller akut slamtömning.
• Ge våra kunder en god service via telefon, mejl eller synpunktssystem.
• Debitering och fakturering av våra tjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Du har eftergymnasial utbildning inom kundservice samt administration eller annan likvärdig utbildning. Du är van vid att hjälpa kunder. Din kommunikativa förmåga är mycket god, du är strukturerad och gillar att ta initiativ. Våra system kräver logiskt tänkande och noggrannhet vilket vi tänker att du har. I svenska och engelska, tal och skrift, uttrycker du dig väl. Du har god datorvana och goda kunskaper i Office 365.
Du kan arbeta självständigt samt lägger stor vikt på att avsluta påbörjade jobb.
Det är meriterande om du har erfarenhet av systemet EDP Future och fordonssystemet EDP Mobile. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet från områdena vatten, avlopp och avfall.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Göran Werner
Christian Jönsson
Per-Olof Claesson
031-315 10 00
Marie Omerain Blomqvist
031 - 315 14 74
Magdalena Dahl
Kristian Karlson
Kay Jägrud
Kent Andersson
Fredrik Stengafvel
Kristian Karlsson