Administratör till Administrationsenheten

Administratör till Administrationsenheten

Arbetsbeskrivning

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du utvecklas i en framtidsbransch och göra det möjligt att förvalta och utveckla avdelningen administrationen i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen? Vi söker en ny kollega. Ansök nu!

2021 bildades Förvaltningen för Äldre, vård-och omsorg (ÄVO.) Inom ÄVO har vi en central administration som samlat sitter på Första Långgatan i centrala Göteborg.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen innefatta administration olika IT-system som exempelvis Treserva, Personec och TimeCare, fakturahantering i Agresso och Proceedo. Eftersom enheten har ett brett uppdrag kan även andra arbetsuppgifter bli aktuella.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete där du har möjlighet att växa i rollen. Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter inom verksamheten såsom fakturahantering, beställningar, behörigheter, vara en del av rekryteringsprocessen, hantera medicintekniska hjälpmedel och passersystem. Du kommer att arbeta vardagar på dagtid.

Vår administrativa enhet består av en engagerad och positiv arbetsgrupp där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara!

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs att du har en avslutad gymnasieutbildning. Det är meriterande med vidareutbildning inom administration. Du ska ha erfarenhet av arbete som chefsstöd / avgiftshandläggare vilket förutsätter att du har goda IT-kunskaper och att du snabbt kan sätta dig i nya IT-system.

För att passa i rollen ser vi att du kan ta dina och de gemensamma arbetsuppgifterna på allvar och att du noggrann slutför det du påbörjar. Du visar intresse och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att hitta lösningar. Genom att visa respekt, hänsyn och utgå från allas lika värde är du positiv och observant i ditt bemötande.

Ditt arbete planerar du i god tid och du upprättar tydliga mål, genom att arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt. Arbetsdagarna kan ibland bli annorlunda än planerat, därför kan du ändra ditt arbetssätt och omprioritera ditt arbete när det behövs.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024