Administratör till Administrationsenheten i Kristianstad

Administratör till Administrationsenheten i Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Är du en van och skicklig administratör som trivs med utmaningar, högt tempo och förbättringsvilja? Har du dessutom ett intresse för ekonomi och ekonomirelaterade frågor? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

Hjälpmedel är ett verksamhetsområde (VO) inom förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel. Vi är uppdelade i områdena Order och Logistik samt Mottagningar och ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel och ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter. Administrationsenheten ingår i område Order och Logistik. Hjälpmedelsverksamhetens uppdrag är att säkra en effektiv och patientsäker försörjning av hjälpmedel där patienter får tillgång till rätt hjälpmedel när det behövs. Samtidigt ska det vara enkelt för medarbetare i vården att beställa, förskriva och följa upp användandet av hjälpmedel.

Vi är en trivsam arbetsplats där vi löser problem tillsammans. Hos oss hjälps vi åt att utveckla processer och arbetssätt, både på vår enhet och mellan enheterna i produktområdesgrupper.

ARBETSUPPGIFTER
Vi har nu möjlighet att välkomna en driven och självgående administratör till vår Administrationsenhet i Kristianstad. Du erbjuds ett varierat arbete på en arbetsplats som uppmuntrar nytänkande för att möta våra kunders behov på bästa sätt.

Hos oss utför du självständigt arbetsuppgifter inom ekonomiadministration och support. Tjänsten innebär hantering av leverantörsfakturor i Raindance, besvara frågor som inkommer via mejl eller telefon och systemsupport gällande ekonomiskt relaterade rutiner i verksamhetssystemet Sesam samt månadsfakturering och debitering av egenavgifter. Du kan komma att hantera orderbekräftelser.

I din roll representerar du vår enhet i gemensamma produktområdesgrupper. Vår enhet är under konstant utveckling och får nya uppdrag då vi arbetar i en föränderlig organisation, därför ser vi att du bidrar aktivt på våra förbättringsmöten. Vi prioriterar vårt arbete efter behov vilket medför att du ibland hjälper andra funktioner och därmed har en tät kontakt med andra enheter inom vårt VO. Som administratör på vår enhet förväntas du vara uppdaterad gällande verksamhetsområdets riktlinjer, regelverk och rutiner gällande frågor relaterade till tjänsten för att kunna handlägga de ärenden som inkommer i supporten.

Vi erbjuder flextid och friskvårdsbidrag samt möjlighet till distansarbete ett par dagar i veckan. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation. Våra gemensamma värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt påverkar vårt arbete i mycket hög grad.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har minst en avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Därtill har du mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Det är av stor vikt att du har mycket god datorvana och med lätthet navigerar i olika program samtidigt. För tjänsten är det en förutsättning att du har mycket goda kunskaper i Officepaketet samt fördjupade kunskaper i Excel. Vidare har du tidigare erfarenhet av kvalificerad administration, gärna från offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i verksamhetssystemet Sesam och Raindance.

För att lyckas i rollen är du en person som har sinne för ordning och struktur. Du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du med enkelhet kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när så krävs. Därtill har du mycket lätt för att lära dig nytt och tycker om utmaningar, är flexibel och med enkelhet styr om dagen eftersom vi prioriterar om dagligen var behovet är störst. Vidare har du lätt för att skapa nya kontakter via olika kontaktytor och har ett gott bemötande mot de du träffar i din roll. Eftersom vi arbetar enligt LEAN förväntar vi oss att du bidrar i vårt dagliga förbättringsarbete. Då vi är måna om att hitta en kollega som ska trivas i och komplettera vårt nuvarande team så lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning.

I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att lära känna dig.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning.

Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024