OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På konsult- och serviceförvaltningen ger vi förvaltningarna stöd och service inom våra områden fastighet, drift- och service, kost, IT samt administrativa stödtjänster. Med vår hjälp kan förvaltningarna och de kommunala bolagen koncentrera sig på sina kärnverksamheter.
Administratör till administrativ service, Fordonssamordningen
Administrativ Service är en intern serviceenhet som arbetar med flera olika arbetsområden.
Som administratör inom Fordonssamordningen arbetar vi med hela kedjan från anskaffning till avveckling av fordon och ger service till kommunkoncernens verksamheter. Vi hanterar bland annat bokning av service, reparationer och underhåll. Vi tillhandahåller interna servicetjänster som tvätt och städ och alla typer av administration av kostnader och uppföljning av fordonsparken. Att alltid ha våra medarbetare och medborgaren i fokus är utgångspunkten för vårt arbetssätt.
Arbetsuppgifter
Du kommer stödja fordonssamordningens personalgrupp med planering, strukturering och utveckling av våra servicetjänster. Du kommer hantera dokumentation, uppföljning av användandet av fordon samt uppföljning av de tjänster som arbetsgruppen utför.
I tjänsten ingår att registrera och hantera ärenden som inkommer via besök, telefon och epost. Du kommer arbeta med ärenden i vårt ärendehanteringssystem Easit, sköta bokning av servicetider, planering av servicearbeten för arbetsgruppen, hantera beställningar och ge support och stöd till användarna av de fordon som verksamheten nyttjar.
Administration, dokumentation och uppföljning är en stor del i arbetet och det sker i flera IT-baserade verksamhets- och driftsystem.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en adekvat utbildning för administration och mycket god vana från att jobba i IT-baserade verksamhetssystem.
I tjänsten behövs en förmåga att samtidigt som du för samtal kan söka upp och hantera information och data parallellt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med support både via besök och telefon samt via andra tekniska plattformar. Erfarenhet som utbildare är meriterande.
Du ska ha kunskap och erfarenhet från att tidigare ha arbetat med ekonomisystem och fakturahanteringssystem. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med ekonomisystemet RoR och beställnings- och inköpssystemet Visma Proceedo.
För tjänsten behöver du ha mycket god datorvana samt mycket god vana av att arbeta i Office365 med Excel, Word och Teams. Du ska ha erfarenhet av att jobba i CRM-system (ärendehanteringssystem). Erfarenhet från att ha arbetat med Easit är meriterande.
Som person är du självgående och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du ska vara en problemlösare som tycker om att arbeta med utveckling och förändring. Du är strukturerad och gillar ordning och reda och har ett positivt och lösningsinriktat arbetssätt. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift på ett rakt och tydligt sätt.
Vi arbetar aktivt med att ha ett professionellt och gott bemötande och vi söker dig som som snabbt kan anpassa dig till förändrade förutsättningar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i urvalet till tjänsten.
Körkort, behörighet B, är ett krav. Utökat B eller BE är meriterande.
Bifoga CV och personligt brev med din ansökan.
http://inspiration.ornskoldsvik.se/
Örnsköldsviks kommun ingår i ett finskt- och samiskt förvaltningsområde.
I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.