OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Administrativa enheten tillhör Socialförvaltningen Hisingens ekonomiavdelning och stöttar verksamheterna och förvaltningen inom olika administrativa områden. Vi är 18 stycken medarbetare och är för närvarande fördelade på tre större socialkontor, runt omkring på Hisingen. Enheten har ett brett administrativt uppdrag vilket också återspeglas i flertalet av tjänsterna.
Tjänsten som administratör hos oss innebär att erbjuda ett kvalificerat administrativt stöd och service till verksamheternas chefer och medarbetare. Vi söker dig som tar ett stort ansvar för både enhetens och dina egna arbetsuppgifter. Du är strukturerad och kan planera ditt egna arbete på ett effektivt sätt. Du har ett tydligt lösningsfokus och har en god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift.
På administrativa enheten kommer du att arbeta med både HR- och ekonomiadministration, samt olika fördjupningsuppdrag. I praktiken innebär detta att löpande genomföra beställningar, hantera leverantörsfakturor, registrera anställningar, hantera scheman med mera, riktat till specifika enheter. Utöver detta har även tjänsterna olika fördjupningsuppdrag, såsom LVS (lokaltverksamhetsstöd) i dokumentationsprogrammet Treserva och, samordning och uppföljning av kostnader för köpt vård samt hantering av ärenden från domstolar m fl. Erfarenhet av Treserva och från hantering av så kallade kostnadsfiler i Excel är därför meriterande.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet från administration. Det är meriterade om du har högskoleutbildning inom administration eller motsvarande.
Erfarenhet av Treserva och från hantering av så kallade kostnadsfiler i Excel är meriterande.
Som person vill vi att du ska vara serviceinriktad, ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa och samarbeta med andra.