OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som har ett engagemang inom socialt arbete, är tydlig i din kommunikation och har förmågan att se helheter? Är du en lagspelare som delar vårt teams vilja att bidra till att alla lyckas i sina uppdrag? Då kan vi erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du får vara med och utveckla förvaltningens kvalitet. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Hos oss välkomnas du av ett härligt gäng administratörer som arbetar med en rad olika uppgifter. Här samordnar vi kontakter med interna och externa intressenter och samarbetspartners. Var för sig utför vi självständigt administrativa arbetsuppgifter och ger administrativt stöd till verksamheten. Här utförs arbete utifrån flera kända handlingsalternativ där valet ofta förutsätter ett eget ställningstagande. Här förväntas du ansvara för arbetsuppgifter som innehåller inslag av egna analyser, bedömningar och åtgärder utifrån givna ramar. Vid sidan av denna självständighet är vi ett nära och kompetent gäng som ställer upp för varandra och som är beroende av tätt samarbete. Här är vi stolta över att vi tillsammans utgör administrationen för IFO, Individ- och Familjeomsorgen i Örebro Kommun.
Exempel på arbetsuppgifter:
• personaladministration
• ekonomiadministration
• fakturahantering gällande verksamhets och vårdfakturor
• inköp och beställningar
• telefonisamordning
• resebokningar
• myndighetskontakt
• ersättningar och kravhantering
• ärendehantering kopplat till Förvaltningsrätten
• medverka i andra arbetsuppgifter inom enhetens verksamhetsområde
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
Om arbetsplatsen
Arbetsplatsen är attraktivt belägen på Ribbingsgatan i centrala Örebro där du kommer arbeta tillsammans med andra administratörer och planerare som tillhör IFOs, Individ- och familjeomsorgens, administrativa enhet och stab.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
I rollen som administratör krävs en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du behöver vara en person som är noggrann i ditt arbete och som tar ansvar för din uppgift. Du är också väl medveten om och eftersträvar att nå verksamhetens mål och att hålla god kvalitetsstandard. Du är en person som är trygg i dig själv och som har en god självinsikt. Vi söker dig som arbetar bra med andra människor och som bemöter sina kollegor på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är du van att arbeta i ett högt tempo och vara närvarande på arbetsplatsen då vi är beroende av varandras arbetsprestation för att nå i mål med våra uppdrag. För att trivas i rollen bör du även ha ett intresse och en förmåga att hjälpa andra och att leverera god service.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration eller ekonomi, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• flerårig erfarenhet av liknande administrativa uppgifter
• erfarenhet av att arbeta i IT-baserade system
Meriterande:
• erfarenhet av administrativt arbete på socialtjänsten IFO
• erfarenhet av ekonomiadministration och/eller personaladministration
• erfarenhet av myndighetskontakter avseende ekonomi
• erfarenhet av Örebro kommuns verksamhetssystem ex; Procapita/Lifecare, Raindance, W3D3, Teams och Visma
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 22 maj.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67