Administratör till Adolfsbergshemmet

Administratör till Adolfsbergshemmet

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att arbeta lösningsorienterat och vill jobba administrativt inom vård och omsorg? Då kan det vara dig vi söker som administratör till Adolfsbergshemmet!

Om tjänsten

Vi söker en person som vill jobba administrativt och verksamhetsnära inom vård och omsorg på Adolfsbergshemmet. Som administratör är du enhetschefernas förlängda arm, och ansvarar bland annat för schemaläggning, beställningar, fakturahantering, leveranser, hantering av fastighetsfrågor samt diverse andra administrativa sysslor. I rollen ingår bemanningsansvar där du ansvarar för personalplanering, samt samarbetar med bemanningsenheten och stödfunktioner kopplade till uppdraget. Du arbetar nära enhetschef och övriga medarbetare på Adolfsbergshemmet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• planera och ansvara för bemanning av omvårdnadspersonalen och schemaläggning utifrån givna ramar och i samråd med enhetscheferna
• självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd till verksamheten
• utföra arbete utifrån flera kända handlingsalternativ där valet ofta förutsätter ett eget ställningstagande
• samordna kontakter med interna och externa intressenter och samarbetspartners
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns

Kompetenskrav

• adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, ekonomi eller vård- och omsorg, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av arbete som administrativ assistent/administratör
• goda kunskaper i Officepaketet

Som administratör är du flexibel och har en förmåga att planera det egna arbetet på ett ansvarsfullt sätt. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne och noggrannhet och du har förmåga att anpassa dig efter ändrade förutsättningar. För att trivas i rollen har du lätt att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Du arbetar lösningsfokuserat och tillmötesgående. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med boende, personal och besökare samt föra dokumentation. Därtill behöver du ha en god datorvana och förmåga att digitalt dokumentera det verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av arbeta som administratör inom vård och omsorg
• erfarenhet av att arbeta med schemaläggning och bemanning
• erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Medvind, Raindance samt Treserva

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Adolfsbergshemmet har 72 lägenheter och ligger vackert beläget med närhet till natur, vårdcentral, apotek, lunchservering och busshållplats. Vi är cirka 100 anställda som bemannar 8 stycken avdelningar, varav fyra avdelningar har inriktning somatik, tre avdelningar inriktning äldrepsykiatri och en avdelning med inriktning demens. Här arbetar yrkeskategorierna administratörer, omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och enhetschefer i nära samarbete med anhöriga och boende. Vår ambition är att ge alla hyresgäster en trygg och meningsfull tillvaro där vi utgår från den boendes individuella behov och anpassar vår vård och omsorg därefter.

Läs mer om Adolfsbergshemmet här: orebro.se/adolfsbergshemmet

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Första intervju sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 10 november.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 10 november 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024