OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administratör som trivs med att stötta många parter och hantera flera uppgifter samtidigt? Tycker du om att tänka utanför boxen och vill stötta hela verksamheten i administrativt arbete? Då kan du vara vår nya administratör till Adolfsbergsskolans enhet för elever inom anpassad grundskola och elever med rörelsehinder, RH. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig!
Om tjänsten
Välkommen till Adolfsbergs anpassade grundskola och RH! Som administratör hos oss kommer du arbeta nära verksamheten och ha kontakt med flera parter inom skolan. Rollen innebär att stötta rektorn, kollegor, vårdnadshavare och elever i frågor som berör det vardagliga arbetet. Du kommer dels arbeta med de uppgifter som dyker upp och dels med de återkommande uppgifter och rutiner som finns. Du kommer även ansvara för fakturahantering och beställningar samt ha kontakt med skolskjuts.
Rollen är riktad mot den anpassade grundskolan och elever med rörelsehinder där du kommer hantera olika administrativa arbetsuppgifter samtidigt samt vara en viktig del i det löpande arbetet. På Adolfsbergsskolan finns det två administratörer och en administrativ samordnare som du kommer samarbeta med. I rollen som administratör hos oss kommer du få driva egna initiativ och vara kreativ tillsammans med en grupp som stöttar varandra.
Exempel på arbetsuppgifter:
• stötta rektorn, kollegor, vårdnadshavare och elever i de frågor som berör det vardagliga arbetet
• självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd i verksamheten
• samarbeta med övriga administratörer på skolan
• ansvara för fakturahantering och beställningar
• arbeta med personaladministrativa uppgifter
• arbeta med administrativa uppgifter i våra verksamhetssystem kopplade till skolan
• ha hand om posthantering, både digital och fysisk
• ha hand om skolskjutsfrågor
Om arbetsplatsen
Adolfsbergsskolan är en grundskola med cirka 900 elever och innefattar årskurserna 1-9. På skolan finns även en enhet för elever inom anpassad grundskola årskurs 4-9 samt kommungemensamma undervisningsgrupper för elever inom autismspektrumtillstånd och för elever med rörelsehinder, RH-grupp. Skolan är belägen i Adolfsberg och är en skola där vi arbetar ständigt för att skapa trygghet, studiero och struktur för eleverna så att de ska trivas och lyckas i skolan. Vår vision är: ”Lika – unika, stolta barn och vuxna tillsammans för trygghet, glädje och lärande”.
För mer information om Adolfsbergsskolan kan du besöka vår hemsida orebro.se/adolfsbergsskolan
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
Eftersom den här rollen innebär att stötta övriga parter på skolan är det viktigt att du är lyhörd, har ett gott bemötande och intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Vi ser att du är trygg i dig själv, är kreativ och har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du tar gärna egna initiativ och tar ansvar för att driva arbetet framåt. För att trivas i den här rollen är det viktigt att du är bra på att prioritera och organisera ditt arbete samt är strukturerad. Du har lätt att anpassa dig efter förändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom relevant område, såsom administration eller ekonomi
• erfarenhet av att arbeta som administratör
Meriterande:
• erfarenhet av att ha många kontaktytor, både interna och externa parter
• erfarenhet av att arbeta inom anpassad grundskola
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av att arbeta i digitala system, exempelvis Adela, Skola 24 eller IST
• erfarenhet av fakturahantering
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 80%
Tillträde: 15 april
Antal tjänster: 1
Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 februari.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67