OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Affärsstöd är Sileos renodlade administrativa team och navet i Operations där alla administrativa uppgifter är samlade. Affärsstöd skapar förutsättningar för att övriga team inom Operations ska kunna hjälpa fler kunder och samtidigt öka vårt kassaflöde. I teamet är vi generalister och kan lite om allt som faller inom ramen för Operations.
Affärsstöd består idag av fem administratörer som stöttar verksamheten i flertalet administrativa uppgifter kopplat till vår verksamhet. Det är en arbetsgrupp som jobbar tätt tillsammans. I rollen som administratör arbetar du brett med en mängd olika uppgifter som rör alltifrån post- och adresshantering till dödsbon och konkurser. I Affärsstöd är ni tillsammans dock specialister på skuldsanering och ensamt ansvariga för förvaltning och utveckling av vår skuldsaneringsportfölj. Kronofogden är en av våra största leverantörer av uppgifter till teamet.
Operations och Sileo har nyligen introducerat en omorganisation som syftar till att renodla roller och fördela uppgifter mellan teamen. Det är ett gyllene tillfälle för dig som tycker om att förbättra arbetssätt och påverka processer att tillsammans med övriga medarbetare sätta ramarna för hur arbetet inom teamet ska se ut framöver!
Start för tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten är en visstidsanställning till 31 december 2022.
Vem vi söker
Vi söker en varm och engagerad kollega till Affärsstöd. För att passa i rollen tror vi att du trivs med viss förutsägbarhet i de dagliga uppgifterna samt ett högt tempo. Arbetet förutsätter att du är ansvarstagande och självgående men även trivs i samarbete då teamet ofta hjälps åt och arbetar tillsammans med vissa uppgifter.
Affärsstöd har mycket internt informationsutbyte med andra avdelningar på Sileo såsom handläggare och systemansvariga. Vi ser därför att du är en person med positiv och hjälpsam attityd som gärna svarar på frågor och främjar samarbetet mellan avdelningar.
Vidare tror vi att du är en person som gärna utmanar gamla tankesätt, vill vara med och driva digitalisering och automatiserade processer framåt samt ser förändring och utveckling som något positivt.
Om oss
Sileo Kapital är ett kredithanteringsbolag som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2Holding ASA. Vi startade 2012 och består idag av drygt sextio engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att hjälpa skuldsatta individer tillbaka till en bättre ekonomisk tillvaro. Vi är ett värderingsstyrt företag och hos oss är det lika viktigt hur vi gör saker som vad vi gör. Vår vision är att vara det mest uppskattade kredithanteringsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till en hållbar utveckling för både individ och samhälle. Det är det som hela vår verksamhet går ut på och som du får vara med och förverkliga när du arbetar hos oss. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten.
Vi erbjuder marknadsmässiga villkor som schysst lön, tjänstepension, friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på arbetstid. Vi är också stolta över att kunna erbjuda alla medarbetare en möjlighet att arbeta ideellt via Göteborgs Räddningsmission inom ramen för sin anställning.
Frågor om tjänsten och ansökan
Om du vill veta mer om tjänsten eller Sileo som bolag är du varmt välkommen att kontakta HR-chef Elin Hartelius på elin.hartelius@sileokapital.com. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail p.g.a. GDPR.
Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Varmt välkommen med din ansökan!