Administratör till AK Schakt o Entreprenad

Arbetsbeskrivning

AK schakt o entreprenad AB är en av Stockholms ledande aktörer inom schakttransporter. Företaget ingår i Lotuskoncernen tillsammans med Lotus maskin & Transport, Rivners , Lodab demolering , Rivab i Göteborg samt Rivners Håltagning och Rivners sanering. Koncernen har de senaste åren utvecklats till en av Sveriges största utförare av rivningsarbete, transporter och avfallshantering. Vi bedriver verksamhet över hela landet och har kontor i Stockholm, Göteborg, Laxå, Piteå och även Helsingfors och Vasa i Finland. Efterfrågan på våra tjänster blir ständigt större och vi söker nu efter en administratör som vill växa tillsammans med oss. Som administratör hos oss kommer du vara en viktig kugge i att etablera och förbättra det administrativa arbetet.

Vi har en målsättning om att vara Sveriges bästa arbetsgivare. Hos oss ska de anställda trivas och må bra. Därför lägger vi stor vikt vid vårt arbetsmiljöarbete och vi förutsätter att du delar vår syn på ett sunt arbetsklimat. Vi är en organisation i ständig rörelse framåt och som en del i vårt lag har du stor möjlighet att påverka företagets nästa steg. Vi uppskattar dina åsikter och ser din kunskap och dina erfarenheter som en naturlig del i verksamhetens utveckling.

Som Administratör på AK Schakt o Entreprenad kommer du bland annat:

- Hantera återapportering av följesedlar
- Arbeta med prissättning av ordrar
- Ansvara för fakturering & arkivering
- Etablera administrativa processer - eftersom din tjänst är ny på företaget


Du kommer ha huvudansvaret för det administrativa arbetet i företaget. Vi är ett litet team på ungefär 10 personer och du kommer ha daglig kontakt med alla och ska agera spindeln, och vara en stödfunktion till dina kollegor. Du kommer arbeta i tätt samarbete med din närmaste chef.

Krav:

- 3 års erfarenhet av administrativt arbete
- Arbetat med fakturering eller andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter
- Svenska på professionell nivå både i tal & skrift


Vi söker dig som:

- Du har en pedagogisk ådra och en vilja att utveckla rutiner och arbetssätt
- Har god förmåga att arbeta strukturerat - Slutföra en uppgift innan du påbörjar nästa
- Trivs med att vara självständig och ta egna beslut
- Ser lagets arbetsbehov utöver dina egna arbetsuppgifter


Meriterande om du:

- Branscherfarenhet inom schakt, anläggning åkeribranschen
- Mobilast
- Körkort B (15min tunnelbana)


Övrigt:
Start: Omgående
Arbetstider: 40h arbetsvecka, ordinarie arbetstid förlagd någon gång kl 06-17
Placering: Kontoret i Norsborg, där vi sitter tillsammans några av våra systerbolag
Anställningsform: Heltid tillsvidare, 6 månaders provanställning
Ansökan: (https://jobb.tillvaxtbotkyrka.com/jobs/preview/3e6d1fcd-7884-41b1-b4a6-809ad3735ef3)

OBS! För att gå vidare till nästa steg kräver vi ett personligt brev som beskriver dig, vad du kommer bidra med, varför du söker den här rollen & varför du vill arbeta hos oss.

Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Idebro
0732 333 665
Max Lauritzen
0730781671
Hampus Löwstedt
0720616131
Max Lauritzen
072-061 71 17
Saide Hanna
072-061 81 30
Hampus Löwstedt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tillväxt Botkyrka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2020
  • Ansök senast: 23 april 2021

Besöksadress

Munkhättevägen 45
None

Postadress

147 85 Tumba
TUMBA, 14785

Liknande jobb


15 oktober 2024

6 september 2024