OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg befinner sig mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.
I Göteborgs stad finns idag 54 äldreboende i kommunal regi, 340 korttidsplatser och 30 öppna träffpunkter för seniorer. Cirka 8400 personer är beviljad hemtjänst och omkring 15 000 personer får kommunal hälso- och sjukvård varje år. Den nya förvaltningen för äldre samt vård och omsorg kommer bestå av över 8000 medarbetare som gemensamt driver den verksamheten varje dag. Vi kommer ha ett stort fokus på att utveckla kultur, förhållningssätt samt styrning- och ledning för att skapa bästa förutsättningar för kärnverksamheten. Vi söker dig som brinner för utmaningen att bygga upp en nyskapande och modern organisation.
ARBETSUPPGIFTER
Du är Göteborg. Nu söker vi dig som vill arbeta som administrativt stöd till enhetschefer i Angered inom Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen. Är det du som gör jobbet enklare för andra?
I tjänsten som administrativt stöd till enhetschefer inom äldreomsorgen samt hälso- och sjukvården arbetar du i huvudsak med löneprocessen, inköpsprocessen och in- och utflyttningsprocessen i verksamhetssystemen Personec, Proceedo och Treserva. Du är även vid behov rekryteringsstöd i form av annonsering och bokning.
Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete.
Varmt välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som administratör, gärna inom äldreomsorg och hälso- och sjukvård. Det är meriterande om du har annan erfarenhet av arbete inom äldreomsorg och hälso- och sjukvård samt har kunskap om de lagar och styrdokument som gäller för dem verksamhetsområdena. Det är även meriterande om du har en eftergymnasial utbildning med inriktning administration.
Som person är du serviceinriktad, positiv, tar egna initiativ och har lätt för att samarbeta. Du utför uppgifterna med hög kvalitet och god struktur. Förmåga att prioritera och noggrannhet är ord som sammanfattar ditt arbetssätt. Du är trygg i din profession och agerar med integritet. Då vi arbetar i en föränderlig vardag är det viktigt att du som person kan kombinera flexibilitet och struktur. Du är van att ta eget ansvar och organisera ditt arbete samtidigt som du är en god lagarbetare. Din förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift är mycket god och du kan sätta dig in i samt sammanställa information.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Som medarbetare i Göteborgs Stads Äldre samt vård- och omsorgsförvaltning jobbar du för en meningsfull vardag och service av hög kvalitet för alla invånare. Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
Vad kan vi erbjuda dig?
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.