OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg befinner sig mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.
I Göteborgs stad finns idag 54 äldreboende i kommunal regi, 340 korttidsplatser och 30 öppna träffpunkter för seniorer. Cirka 8400 personer är beviljad hemtjänst och omkring 15 000 personer får kommunal hälso- och sjukvård varje år. Den nya förvaltningen för äldre samt vård och omsorg kommer bestå av över 8000 medarbetare som gemensamt driver den verksamheten varje dag. Vi kommer ha ett stort fokus på att utveckla kultur, förhållningssätt samt styrning- och ledning för att skapa bästa förutsättningar för kärnverksamheten. Vi söker dig som brinner för utmaningen att bygga upp en nyskapande och modern organisation.
ARBETSUPPGIFTER
2021 bildades Förvaltningen för Äldre, vård-och omsorg (ÄVO.) Inom ÄVO har vi en central administration som samlat kommer att sitta på Första Långgatan i centrala Göteborg.
Vi behöver utöka vår arbetsgrupp med ytterligare 4 personer och söker dig som har en hög servicekänsla och en utvecklad administrativ förmåga.
Vi erbjuder ett arbete med självständighet och varierande arbetsuppgifter där du i uppdraget kommer att serva och stötta våra chefer.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen innefatta administration i Treserva, Personec och TimeCare, fakturahantering i Agresso och Proceedo. Eftersom enheten har ett brett uppdrag kan även andra arbetsuppgifter bli aktuella.
Vår administrativa enhet består av en engagerad och positiv arbetsgrupp där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara!
Vi kommer att kalla till intervju efter hand så vänta inte med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och även har en vidareutbildning inom administration.
Du ska ha tidigare erfarenhet av att ha arbetat som chefsstöd, vilket innebär att du har kunskap i systemen Treserva, Personec, TimeCare samt Proceedo. Självklart behärskar du även Officepaketet.
Du trivs med att arbeta i team tillsammans med andra och är noggrann, prestigelös och serviceinriktad. Arbetet ställer även krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, även under tidspress. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt förmåga att arbeta stödjande.
Då arbetet innebär både muntlig och skriftlig kommunikation behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har även lätt för att sätta dig in i nya datasystem och trivs med att arbeta i flera system samtidigt och förstår hur de påverkar varandra.
För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du är öppen för förändringar och att du har en inställning av att vilja rycka in där det som bäst behövs, dvs en hög grad av service är något som präglar dig som person.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Vi erbjuder dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Introduktion när du är ny på jobbet
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Via vår förmånsportal väljer du själv vilka förmåner du önskar ta del av när det gäller friskvård, cykelbidrag och andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.