Administratör till Alingsås och Vårgårda Räddningstjänstförbund

Administratör till Alingsås och Vårgårda Räddningstjänstförbund

Arbetsbeskrivning

Alingsås och Vårgårda Räddningstjänstförbund ansvarar för räddningstjänst och förebyggande verksamhet i Alingsås och Vårgårda kommuner. Förbundet består av en heltidskår placerad i Alingsås och två RIB-stationer (räddningstjänst i beredskap); en i Vårgårda och en i Sollebrunn. Totalt är vi cirka 100 anställda.

Vi är en arbetsplats som arbetar för ett jämlikt och hållbart arbetsliv. Vi ser mångfald som en tillgång och som ett måste för att kunna möta våra medborgare där de befinner sig - både idag och imorgon.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör hos oss fyller du en viktig funktion då du är en sammanhållande länk för olika administrativa uppgifter inom förbundet. Vi erbjuder dig en anställning med varierande arbetsuppgifter, till exempel kommer du att ansvara för förbundets diarieföring och arkivering, viss ärendehandläggning, kund- och leverantörsreskontran samt personal- och löneadministration. Även andra administrativa uppgifter av enklare karaktär kan uppstå med kort framförhållning beroende på verksamhetens behov. Du förväntas också arbeta med förändrings- och utvecklingsarbete inom det administrativa området.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom en större organisation. Krav för tjänsten är relevant eftergymnasial utbildning (till exempel YH-utbildning inom administration) eller motsvarande kompetens i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du har bred erfarenhet av administrativa stödsystem inom ekonomi, lön och diarium, samt erfarenhet av ärendehandläggning. God datorvana samt goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift är också krav för tjänsten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom offentlig sektor, gärna räddningstjänst. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att tolka och tillämpa lagar och föreskrifter inom offentlig förvaltning, samt kunskaper i vanligt förekommande ordbehandlings-, presentations- och kalkylprogram.

Eftersom arbetsuppgifterna är varierande är du flexibel, har god organisationsförmåga och du kan prioritera bland dina uppgifter. Du behöver ha ett strukturerat arbetssätt där du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du har förmågan att arbeta med många arbetsuppgifter parallellt utan att tappa fokus på detaljer. Tjänsten förutsätter att du tar egna initiativ och att du är aktiv i att hitta information som du behöver för att utföra dina arbetsuppgifter självständigt. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Är du prestigelös, löser vardagliga utmaningar på ett lyhört och flexibelt sätt samt tycker det är kul med service kommer du att trivas hos oss.

Då arbetet innebär daglig kontakt, interaktion och samarbete med andra människor kommer särskild vikt att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Urval sker löpande under rekryteringsprocessen. Ej kompletta ansökningar sorteras bort

Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Offentliga jobb.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024