Administratör till Allmänna arvsfonden

Administratör till Allmänna arvsfonden

Arbetsbeskrivning

Kammarkollegiet, Stockholm

Är du en effektiv administratör som trivs i en serviceinriktad roll med hög förändringstakt? Vill du vara med och effektivisera våra processer och medverka till en ökad digital hantering? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

Arvsenheten är en av tre enheter på Arvsfondsavdelningen på Kammarkollegiet. Arvsenhetens uppdrag är att avveckla dödsbon till tillfaller fonden, och bevaka Allmänna arvsfondens rätt. Den praktiska avvecklingen utförs av gode män som kollegiet anlitar. Pengarna som tillfaller Allmänna arvsfonden används till projekt till förmån för barn, unga, personer med funktionsvariationer och äldre.

På Arvsenheten arbetar jurister, ekonomer och administratörer. Vi söker nu en ny kollega till administratörsteamet då en av våra medarbetare kommer att gå i pension under våren.

Arbetsbeskrivning
I rollen som administratör ingår att hantera frågor om gravrätter, gravskötsel, gravsten samt betalning av sådana kostnader. Du har kontakt med gode män och registrerar uppgifter och svarar på frågor från kyrkogårdsförvaltningar och allmänhet. Du är ett administrativt stöd till både enhetschef, jurister och ekonomer på enheten.

Arbetet innebär att du har många kontakter både internt och externt. Din roll är självständig, men du kommer att ha ett tätt samarbete med dina kollegor.

Kammarkollegiet är just nu på en utvecklingsresa där verksamhetens tjänster digitaliseras och den tekniska infrastrukturen moderniseras. Det är därför viktigt att du är van vid digitalt arbete och att du vill vara delaktig i arbetet med att utveckla våra processer och arbetssätt till att bli mer digitala. 

Är du vår framtida kollega?
Du tycker om att samarbeta med kollegor som har olika kompetenser och kan samtidigt arbeta självständigt. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är noggrann, har servicekänsla och ett flexibelt arbetssätt. Du är prestigelös och strukturerad samt har en hög personlig mognad.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och har lätt för att uttrycka dig skriftligt och muntligt.

Vi söker dig som har: 


• fullgjord gymnasieutbildning  
• minst 1 års aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• erfarenhet av ärendehanterings- och ekonomisystem (t ex Platina och Agresso)  

Det är meriterande med aktuell och relevant erfarenhet av:


• administrativt arbete på statlig myndighet eller inom annan offentlig förvaltning
• arbete med registraturfrågor
• att utveckla arbetsprocesser utifrån ett användarperspektiv 

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Läs mer om oss och enhetens mål på www.kammarkollegiet.se

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Vi sitter i fina, aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm, men arbetar även på distans i den mån verksamheten tillåter det. 

Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 23 februari 2022.

Kontaktpersoner
Mathias Westrell, enhetschef, 08-700 09 66
Lisa Ericsson, ST, telefon 08-700 06 40
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48

Övrigt

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 23 februari 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024