Administratör till Allmänna arvsfonden

Administratör till Allmänna arvsfonden

Arbetsbeskrivning

Är du en effektiv administratör som trivs i en serviceinriktad roll med hög förändringstakt? Vill du vara med och effektivisera våra processer och medverka till en ökad digital hantering? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

Arvsenheten är en av fyra enheter på Arvsfondsavdelningen på Kammarkollegiet. Arvsenhetens uppdrag är att avveckla dödsbon som tillfaller fonden och bevaka Allmänna arvsfondens rätt. Den praktiska avvecklingen utförs av gode män som Kammarkollegiet anlitar. Pengarna som tillfaller Allmänna arvsfonden används till projekt till förmån för barn, unga, personer med funktionsvariationer och äldre.

På Arvsenheten arbetar jurister, ekonomer och administratörer. Vi förstärker nu vårt administratörsteam för att skapa förutsättningar för effektiva och digitala arbetssätt.

Arbetsbeskrivning
I rollen som administratör ingår att hantera sådana administrativa arbetsuppgifter som förekommer på enheten som tex skanning, diarieföring, fördelning av ärenden. Du är ett administrativt stöd till både chefer, jurister och ekonomer på enheten.

Arbetet innebär att du har många kontakter både internt och externt. Din roll är självständig, men du kommer att ha ett tätt samarbete med dina kollegor.

Kammarkollegiet är just nu på en utvecklingsresa där verksamhetens tjänster digitaliseras och den tekniska infrastrukturen moderniseras. Det är därför viktigt att du är van vid digitalt arbete och att du vill vara delaktig i arbetet med att utveckla våra processer och arbetssätt till att bli mer digitala. 

Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har: 


• Fullgjord gymnasieutbildning  
• Aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av ärendehanterings- och ekonomisystem (t ex Platina och Agresso)
• Mycket goda kunskaper i svenska med förmågan att utrycka dig väl både muntligt och skriftligt
• Hög digital mognad där du är en van användare av officepaketet samt ett intresse av att bidra till utvecklingen av digitala arbetssätt och tjänster.

Det är meriterande med aktuell och relevant erfarenhet av:


• Administrativt arbete på statlig myndighet eller inom annan offentlig förvaltning
• Arbete med skanning eller registraturfrågor
• Arbetat i en verksamhet som genomgått en utvecklings/förändringsresa

Som person tycker du om att samarbeta med kollegor som har olika kompetenser men har samtidigt förmågan att arbeta självständigt. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är noggrann, har servicekänsla och ett flexibelt arbetssätt. Du är prestigelös och strukturerad samt har en hög personlig mognad.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Vi sitter i fina, aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm, men arbetar även på distans i den mån verksamheten tillåter det. 

Mer information
Tillträde snarast enligt överenskommelse. Anställningen är tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.

Ansökan
I denna rekrytering vill vi inte att du bifogar ett personligt brev. I stället ber vi dig bifoga CV samt besvara ett antal urvalsfrågor. Detta för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande. Vi ber dig därför att svara på urvalsfrågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen.

Välkommen med din ansökan senast den 28 april 2024.

Kontaktpersoner
Minna Frisk, sektionschef, 08-700 09 68
Lisa Ericsson, ST, telefon 08-700 06 40
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48

Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Linnea.bredberg@kammarkollegiet.se 

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2024
  • Ansök senast: 28 april 2024

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024