Administratör till anstalt/ häkte Nyköping

Administratör till anstalt/ häkte Nyköping

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör innebär det externa kontakter, där du representerar Kriminalvården gentemot samarbetspartners och allmänhet. Den här tjänsten kommer att fokusera på ekonomi- och inköpsfrågor kopplat till verksamhetens processer. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls.

- Bistå verksamhetens ledning i budgetprocess, investeringsäskanden och inköp.
- Fakturahantering, bokslut, inventeringar
- Arkivering gällande inköps- och avtalsprocesser
- Bistå i upphandlingar
- Vara behjälplig att hantera de intagnas medel
- Samverkan med andra avdelningar och funktioner inom kriminalvården.
I arbetsuppgifterna ingår även i övrigt vanligt förekommande administrativa uppgifter.

Kontoret är placerat på anstalt där du kommer att möta kollegor och intagna. Du omfattas av det säkerhetsarbete som gäller för arbetsplatsen.





KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är självgående, initiativtagande och serviceinriktad, det krävs det att du är noggrann och strukturerad. Du har ett gott omdöme, är kvalitetsmedveten och kan göra rätt prioriteringar samt är van att tidvis arbeta i ett högt tempo. Arbetet som administratör är en servicefunktion och kräver att du har förmåga att arbeta både självständigt och i nära samarbete med övriga anställda på anstalten samt även andra aktörer inom som utanför myndigheten.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Lägst gymnasiekompetens i form av slutbetyg/gymnasieexamen. Gärna med ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig
• God kunskap om förvaltningslagen
• God kännedom om offentlighetsprincipen
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Goda IT-kunskaper
•Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi och inköp

Meriterande:
• Utbildning inom juridik eller ekonomi alternativt annan eftergymnasial utbildning
som arbetsgivaren finner relevant
• Arbetat med systemen Platina och eller Proceedo
• Erfarenhet av arbete i Kriminalvården eller annan statlig verksamhet





ÖVRIGT

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvården, Nyköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2023
  • Ansök senast: 17 juli 2023

Liknande jobb


21 november 2024