OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Läs mer om anstalten Halmstads verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/halmstad/#om
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör arbetar du med klientärenden i form av expediering och registrering av handlingar så som domar, beslut med mera. Du arbetar med fakturor, arkiv, diarium, posthantering, beställningar samt hantering av myndighetens inkommande mail.
I arbetsuppgifterna ingår även i övrigt förekommande administrativa uppgifter samt att vara ett stöd för ledningen i personaladministrativa ärenden.
Som administratör har du också kontakt med såväl samarbetspartners som allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har god kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Du är strukturerad, noggrann och metodisk. Du är kvalitetsmedveten och kan göra rätt prioriteringar i ett högt tempo. Då arbetet som administratör är en servicefunktion kräver det också flexibilitet och god samarbetsförmåga. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både gentemot andra på anstalten, samt andra aktörer inom och utanför myndigheten.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• Lägst gymnasiekompetens i form av slutbetyg/gymnasieexamen.
• Erfarenhet av administrativt arbete från offentlig förvaltning och god administrativ förmåga.
• Erfarenhet av kriminalvårdsarbete.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
• Goda IT-kunskaper
• B-körkort
Meriterande:
• Erfarenhet av administrativt arbete från Kriminalvården.
• Flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete med diarieföring, arkivhantering, sekretessbelagda dokument, myndighetsmail eller liknande
• Kunskap och erfarenhet av att arbeta i Platina, Heroma och Proceedo.
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets-och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Denna befattning är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kriminalvårdschef Kenth Ahlin
035-2950101
Kriminalvårdsinspektör Patricio Mora
035-2950105
Kriminalvårdsinspektör Lotta Bodin
035-2950102
Kriminalvårdsinspektör Jörgen Bisseberg
035-295 01 03
Personalhandläggare Agneta Alenäs
035-295 01 07