OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen befinner sig mitt i ett stort och viktigt förnyelsearbete, därför letar vi efter dig som vill vara med på vår förändringsresa. Den innebär ökat fokus på större mervärde för både kunderna och myndigheten. En viktig del i vårt förnyelsearbete handlar om att utveckla relationerna med arbetsgivare och att hjälpa företag att på ett effektivt sätt hitta rätt kompetens. Läs mer om vår organisation och vårt myndighetsuppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se
Vi söker en administratör till AR-enheten Stockholm
Arbetsuppgifter
• Administrativt arbete inom enheten såsom t ex insamling och sammanställning av kvalitetsmätningar och andra uppgifter från specialisterna för vidare befordran till Avd Rehabilitering till arbete. Administration i samband med personalförändringar, ansvar för information och struktur i gemensamma kataloger, vidarebefordra sjuk- och friskanmälningar.
• Chefsstöd: Protokollskrivning/minnesanteckningar, uppdatera hemsida, ta fram underlag och uppgifter till chef.
• Dokumenthantering: Insortering, diarieföring i AFDia, arkivering, gallring, postöppning/e-post.
• Ekonomiadministration: Leveranskontroll, fakturahantering i det ekonomiska redovisningssystemet Raindance.
• Informera/utbilda övrig personal, kompetensöverföring vid behov.
Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning. Alternativ att du nu innehar en anställning som administratör inom myndigheten.
• Minst två års arbetslivserfarenhet där arbetet till största delen har bestått av liknande administrativa arbetsuppgifter.
• Kunskaper inom dokumenthantering.
• Utbildning eller erfarenhet i registrering (till exempel som diplomerad registrator).
• Mycket goda kunskaper i MS Office.
• Mycket goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka dig i tal och skrift.
• God läsförståelse i engelska.
• Förstå grunderna i enklare ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll.
Meriterande
•
Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning
•
Arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor
•
Kunskap i förvaltningsrätt
Du har god samarbetsförmåga och är van att arbeta självständigt. Du tar ansvar och kan själv strukturera ditt arbete. Du är kvalitetsmedveten och noggrann samt delar aktivt med dig av ny kunskap så att verksamheten utvecklas. Vi ser gärna att du har intresse för utveckling av olika administrativa arbetssätt.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningsformen är tillsvidareanställning och är på heltid. Provanställning om 6 månader tillämpas om du inte redan är tillsvidareanställd inom myndigheten. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2016/0018 4328senast 14 augusti 2016. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett Personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740